8 מיליון ישראלים חוגגים את יום העצמאות ה-67 למדינה

הנשיא ורעייתו אירחו הבוקר את חגיגת יום העצמאות המסורתית • הנשיא חילק פרס ל-120 קצינים וחיילים מצטיינים • בטקס חגיגי בהר הרצל נחגג אמש טקס הדלקת המשואות הפותח את ארועי יום העצמאות ה-67 של מדינת ישראל
אליעזר היון
ד' אייר התשע"ה / 23.04.2015 10:30

הנשיא ראובן ריבלין ורעייתו נחמה אירחו הבוקר (חמישי) בבית הנשיא את חגיגת יום העצמאות המסורתית תחת הכותרת “כל ישראל מירושלים”.

מדובר באירוע שירה והצדעה לדמויות המסמלות תקווה ישראלית, וטקס חלוקת תעודות ל-120 החיילים המצטיינים.

לקראת הצהריים נפתח חידון התנ”ך העולמי לנוער, המתקיים השנה בסימן “קיבוץ גלויות”.

הטקס בבית הנשיא נפתח במטס כבוד מיוחד של מבנה מסוקי קרב של חיל-האוויר, כהצדעה ל-120 החיילים המצטיינים המייצגים את זרועות הצבא.

במרכז החגיגות המופע “כל ישראל מירושלים”, שיקיים השנה הצדעה לגיבורים ישראלים שסיפור חייהם מהווה השראה ותקווה ישראלית ואשר נבחרו באופן אישי על ידי הנשיא, ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ”ל.

ראש הממשלה נתניהו בחר במרים פרץ. פרץ התאלמנה מבעלה ושכלה שניים מבניה, אוריאל ואלירז, בעת שירותם בצה”ל. “מרים חדורת שליחות לחיזוק הרוח היהודית והישראלית בעם ישראל. היא בחרה להמשיך בחיים, היא נפגשת עם חיילים, נוער ומשפחות שכולות ומעבירה מסרים של תקווה ואמונה בכוחו של האדם לצמוח ממשברים. היא מהווה סמל למסירות והקרבה, ועושה ימים כלילות למען הסברה עבור מסירות למען מדינת ישראל”, כתבו בבית הנשיא על בחירת נתניהו.

שר הביטחון בחר במוניר סועאד, נכה צה”ל ששירת כלוחם בגדוד 890 של חטיבת הצנחנים, כשיעלון היה מפקד הגדוד בשנים 1982-1983. סואעד נפגע ממטען צד בלבנון ואיבד את רגלו. במאי 2005 עזר ליזום ולהקים אנדרטה לזכר ארבעה לוחמי צה”ל, בני הכפר סלאמה שבגליל, שנהרגו במערכות ישראל. “סיפורו מבליט את הגורל המשותף בחבל ארץ זה, ואת המחויבות לתת את הביטוי המתאים להערכה ולהזדהות עם כל מי שנלחם ונפל למען ביטחון מדינת ישראל”/

הרמטכ”ל בחר באורן בליצבלאו, שנפצע בעת שירותו הצבאי בפיגוע התאבדות ברצועת עזה לפני עשור, ומאז השתקם והפך לספורטאי עטור הישגים. זאת, למרות הפציעה, שכללה פגיעת הידף קשה באיברים הפנימיים, כוויות בכל הגוף, פגיעה בשמיעה ואובדן ראייה. כשנה לאחר הפציעה החל בליצבלאו, שגדל בנהריה, לרכוב על אופני טנדם ומשם נכנס לעולם הטריאתלון. ב-2012 סיים שני באליפות אירופה בקטגוריית עיוורים, שנה לאחר מכן חמישי באליפות העולם ואשתקד ניצח בתחרות פרא-טריאתלון במסגרת הסבב העלמי.

אמש, עם סיומו של יום הזיכרון נפתחו ארועי יום העצמאות ה-67 של מדינת ישראל.

בשעה 20:00 עלה הדגל לראש התורן וטקס הדלקת המשואות המסורתי נפתח בהר הרצל.

במהלך הטקס הממלכתי נשא דברים יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין, ו-14 אזרחים שהגיעו להישגים יוצאי דופן ומעוררי השראה הדליקו משואות.

הטקס נערך בסימן ‘פורצי דרך’ ורשימת המדליקים כללה את ממציא ומפתח כיפת ברזל, ד”ר דני גולד; מייסד אפליקציית הניווט “וויז”, אהוד שבתאי; איש העסקים רמי לוי; אליס מילר, שעתירתה לבג”ץ פרצה לראשונה את דרכן של נשים לקורס טיס בצה”ל; העיתונאית לוסי אהריש, שהעלתה לסדר היום הציבורי שיח של סובלנות ופתיחות בין מגזרים.

עוד הדליקו פרופסור מרתה וינשטוק-רוזין, מדענית שפיתחה את תרופת ה”אקסלון” לטיפול באלצהיימר; רפי מהודר, מהנדס ויזם מצליח שפיתח את טכנולוגיית הטפטפות; הזמר והיוצר אביהו מדינה, שתרם להתפתחות המוזיקה הים-תיכונית בישראל; סימה שיין, האישה שכיהנה בתפקיד הבכיר ביותר במערך הביון הישראלי; גל לוסקי, מייסדת ארגון IFA, שמעניק סיוע הומניטרי באזורים מוכי משבר בעולם; מלכה פיוטרקובסקי, מחנכת ופעילה לזכויות נשים; רב”ט דן קורקובסקי, נציג צה”ל שמאובחן על הספקטרום האוטיסטי, מראשוני בוגרי התכנית “רואים רחוק” באגף המודיעין.

שרת התרבות והספורט לימור ליבנת אמרה כי “טקס הדלקת המשואות השנה הוא הזדמנות להביע את הערכת המדינה ותודתה לאותם ישראלים שבפרי מוחם ורוחם, כושר המצאתם וחדשנותם שינו במקרים רבים ללא היכר לא רק את ישראל אלא את האנושות כולה, והפכו את העולם למקום טוב יותר, בטוח יותר, מעניין ומתקדם יותר. הם ‘החלוצים החדשים’ שהציבו את ישראל בשורה אחת עם המדינות המפותחות ביותר בעולם, ומיצבו את המוח הישראלי כמותג עולמי מצליח לקידמה ומצוינות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות