הליכוד והבית היהודי יקדמו חוק העמותות נגד השמאל

בבית היהודי דורשים בנוסף לשנות את הרכב הוועדה למינוי שופטים ולהביא להקטנת כוחם של שופטי בית משפט העליון בוועדה • המפלגות בוחנות כיצד לנסח את דרישת 'הבית היהודי' לכלול בקווי היסוד את חידוש הבנייה בכל אזור יהודה ושומרון
יוני גרין
י"ח ניסן התשע"ה / 07.04.2015 11:29

משא ומתן הקואליציוני בין הליכוד לבית היהודי הוסכם לקדם את חוק העמותות יקשה על ארגוני שמאל לגייס תרומות ממדינות וארגונים זרים מחו”ל.

בעיתון ‘הארץ’ דווח כי עם חידוש המגעים הקואליציוניים אתמול, ביקשו אנשי הבית היהודי לקדם את חקיקת פסקת ההתגברות שיזמה ח”כ איילת שקד, שתבטל את עליונות הרשות השופטת על הרשות המחוקקת ותאפשר לכנסת לחוקק מחדש חוק שנפסל על ידי בג”ץ על רקע סתירה בינו לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו.

בבית היהודי דורשים בנוסף לשנות באופן משמעותי את הרכב הוועדה למינוי שופטים ולהביא להקטנת כוחם של שופטי העליון בוועדה – וכפועל יוצא תגדל השפעת הדרג הפוליטי על הוועדה.

ח”כ יריב לוין, חבר צוות המו”מ של הליכוד, כבר הודיע בעצמו לאחר ניצחון הליכוד בבחירות כי הוא יפעל לקדם את החוק לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים, כחלק מחקיקה נרחבת שיוביל בכנסת ה-20 לשינוי פניה של מערכת המשפט בישראל.

על פי הדיווח ב’הארץ’, שתי המפלגות בוחנות כיצד לנסח את דרישת ‘הבית היהודי’ לכלול בקווי היסוד של הממשלה הבאה את חידוש הבנייה בכל אזור יהודה ושומרון, ולעצור את ”ההקפאה השקטה” שקיימת בשנים האחרונות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות