נשיא תוניס למנכ”ל ‘ועידת רבני אירופה’: אשמור על היהודים”

מנכ"ל 'ועידת רבני אירופה', הרב משה לוין השתתף, בראש משלחת נציגי ממשלה ודתות שהוזמנה על ידי נשיא תוניס, בעצרת הזדהות וגינוי הטרור, בעקבות פיגוע בתוניסיה בו נהרגו 22 בני אדם • הנשיא: "אשמור על היהודים"
אבי כץ
ז' ניסן התשע"ה / 27.03.2015 10:43

“לא אחזיר את תוניס לימי שלטון דיקטטורה, אך אגן בנחישות על אזרחי המדינה ועל הקהילה היהודית ומוסדותיה. אני נרגש מהשתתפותכם ואעשה הכל לרווחתם ולשגשוגה של הקהילה היהודית”. כך אמר נשיא תוניס, אל באג’י אל סבסי, למנכ”ל ‘ועידת רבני אירופה’, הרב משה לוין במפגש בארמון הנשיאות בתוניסיה.

הרב לוין שב אמש (חמישי) מתוניס, לאחר שהשתתף בעצרת הזדהות וגינוי הטרור שנערכה בטוניסיה הבירה.

הרב לוין, המשמש גם כרבה של הז’נדרמה הצרפתית וראש לשכת הרב הראשי לצרפת,  עמד בראש משלחת נציגי דתות והממשל הצרפתי, שהוזמנה על ידי נשיא תוניס.

לבקשתו צורף למשלחת אבישי חטיב, אחיו של יואב הי”ד, מהרוגי הטבח במרכול הכשר בפריז.

המשלחת זכתה ליחס חם ולבבי ולאבטחה חסרת תקדים מצד שלטונות תוניס ואנשי ביטחון צרפתיים.

העצרת התקיימה במוזיאון הלאומי של תוניס, הממוקם בסמוך לפרלמנט בו ביצעו לפני כעשרה ימים מרצחי ארגון המדינה האסלמית דאע”ש פיגוע דמים בו נהרגו 22 בני אדם.

לפני כשלוש שנים אירע פיגוע התאבדות בסמוך לבית הכנסת באי ג’רבה – אז נהרגו 21 בני אדם.

בעצרת ההזדהות אמר הרב לוין כי הרבנים וחברי המשלחת מעבירים לעולם כולו מסר חד משמעי: “רצח חפים מפשע הנו איסור על פי כל הדתות וכל רצח שכזה, הגם שכביכול הרוצחים אומרים כי באו להגן על כבודו של בורא עולם, הנו פגיעה בו.

תוניס

“העם היהודי, בישראל ובעולם כולו, נפגע מהטרור הרצחני הפוגע בכל מקום ומקום גם בבני לאומים ודתות אחרות. עלינו לגנותו בכל תוקף ולעמוד איתנים ברוחנו”.

שרת התיירות של תוניס אמרה מאוחר יותר במפגש בלשכתה, כי היא ושרת הפנים יגיעו השנה להשתתף ביום ‘יהדות טוניס’, המתקיים מידי שנה באי ג’רבה.

במהלך היום ביקר הרב לוין, כשהוא מלווה באבטחה רבה, תוך פינוי צירי תנועה, בבית העלמין העתיק בתוניסיה, בעקבות ידיעות על חילול קברו של רבי מסעוד רפאל אלפסי זיע”א.

בשיחה עם שרת התיירות, היא  הבטיחה כי משרדה, בתיאום עם שרת הפנים, ישקמו כל פגיעה וכי הממשלה תתגבר את האבטחה סביב בית העלמין והמוסדות היהודיים בתוניס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות