שני מאסרי עולם לרוצח של דליה למקוס הי”ד

בית הדין הצבאי גזר שני מאסרי עולם על הרוצח של דליה למקוס הי"ד מהיישוב תקוע בטרמפיאדה בצומת אלון שבות • חויב לשלם פיצויים בסך 3.9 מיליון ש"ח למשפחת למקוס ופיצויים נוספים לשני הפצועים
חיים טוויל
ו' ניסן התשע"ה / 26.03.2015 15:21

בית המשפט הצבאי שבמחנה עופר גזר היום (חמישי) עונש של שני מאסרי עולם מצטברים על מאהר חמדי אל-השלמון,  שהורשע ברציחתה בדקירה של דליה למקוס הי”ד, תושבת היישוב תקוע, בחודש נובמבר האחרון.

למקוס, בת 25, נרצחה בדקירות סכין בטרמפיאדה בצומת אלון שבות.

הרוצח, ערבי תושב חברון, ניסה לבצע מעשי רצח נוספים, אך אזרח שעבר במקום השתלט עליו ומנע ממנו לבצע את זממו.

“החלטנו להטיל על הנאשם שני מאסרי עולם, אחד על רציחתה של המנוחה והשני על ניסיונות הרצח הנוספים. אין בעונשים אלו כדי להעניק מזור למשפחת המנוחה אך יש פה כדי להוקיע ולהביע סלידה ממעשי הנאשם”, נכתב בגזר הדין.

השופט אמר עם הטלת גזר הדין: “הנאשם יצא למסע הרג מתוכנן ואחוז שנאה. הוא פגע במנוחה בכוונה ולא הסתפק בכך. על אף צעקותיה דקר אותה שוב שוב. בכך לא תמה אכזריותו והוא יצא במצוד אחר קורבנות נוספים, אלא שקור רוחם של עוברי אורח מנעו זאת ממנו והוא חזר אל המנוחה”.

בנוסף גזרו השופטים על הרוצח לשלם פיצויים בסך 3.9 מיליון ש”ח למשפחת למקוס, ופיצויים נוספים לשני הפצועים מהפיגוע – ישעיהו הורוביץ וישי כץ.

עו”ד יוסי פוקס, יו”ר הפורום המשפטי למען ישראל, מסר בתגובה: “העובדה שלא נגזר היום עונש מוות על רוצח של דליה למקוס הי”ד היא מחדל ופשיטת רגל מוסרית”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות