פרופ’ חצרוני מאתגר את המפכ”ל: “הייתי משאיר אותו במרוקו”

פרופסור אמיר חצרוני ממשיך באמירותיו השנויות במחלוקת, כשהפעם הנמען הוא לא אחר מאשר מפכ"ל המשטרה: "אילו היה הדבר בידי - קיימת סבירות גבוהה שמשפחתו של דנינו לא היתה מקבלת ויזה של עולה לישראל"
אליעזר היון
ד' ניסן התשע"ה / 24.03.2015 01:20

פרופסור אמיר חצרוני לא נרגע: מפכ”ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו הורה אתמול (שני) לראש אגף החקירות לבדוק האם יש מימד פלילי בהתבטאויותיו של הפרופ’ בימים האחרונים נגד מזרחיים בפייסבוק ובטלוויזיה – וחצרוני מיהר להגיב בחריפות.

“מפכ”ל משטרה, שבשגרה מנהל מאורת עברייני מין עתירי פלאפלים עם פנסיה תקציבית, מבקש לשבור את השגרה עם חקירה פלילית נגד פרופסור בגלל שהפרופסור מתנגד לחוק השבות”, כתב חצרוני בדף הפייסבוק שלו.

חצרוני מתייחס גם לח”כ עמיר פרץ ומשגר לעברו עקיצה, כשהוא לא שוכח על הדרך להזכיר את מוצאו האתני: “זה קורה בעקבות ‘תלונה’ של חבר כנסת, שעד שנת 2006 טרם למד איך להשתמש במשקפת. חדשות חמות שהפיץ דובר משטרת ישראל. אגב, גם המפכ”ל וגם חבר הכנסת ממוצא מרוקאי”.

דנינו היה נשאר במרוקו

בפוסט נוסף שהעלה הפרופסור הוא כותב: “שמעתי מיוחנן דנינו שהוא רוצה לחקור אותי לא בגלל שאני עבריין אלא כדי להרתיע אנשים מלהביע עמדות אנטי ציונית כמו אלו שאני מביע. שמעתי ממנו גם שאני עוזר לו להדק סביבי את חבל התלייה, ככל שאני מדבר יותר”.

בהמשך מציע חצרוני בלעג את ‘עזרתו’ למפכל, כשהוא שוב מתייחס למוצאו: “מכיוון שלימדו אותי בבית הספר כמה חשוב לעזור למשטרה לתפוס עבריינים, במיוחד כאשר מדובר באנשים כמוני שאין עליהם מודיעין טוב, אני לא שותק. אני מבהיר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים כי אילו היינו עכשיו בשנות ה-50, ואילו היה הדבר בידי – קיימת סבירות גבוהה שמשפחתו של דנינו לא היתה מקבלת ויזה של עולה לישראל.

“יותר מזה – ייתכן מאוד שמשפחות אחרות עם מנהגים אחרים ממדינות אחרות כן היו מקבלות את הויזה. אני מקווה שעכשיו ההחלטות של דנינו קלות יותר”.

גורש מאולפן הטלוויזיה

פרופסור אמיר חצרוני גורש ביום ראשון בבוקר מאולפן החדשות של ערוץ 2 בעקבות אמירה גזענית.

במהלך התכנית, בה השתתפה מלבד חצרוני גם אשת התקשורת אמירה בוזגלו, הטיחה האחרונה בחצרוני שהאשים את המזרחים בהפסד השמאל בבחירות, כי הוא פאשיסט גזען, ועלוב נפש.

חצרוני הגיב על כך ואמר: “שום דבר נורא לא היה קורה אם ההורים שלך היו נשארים במרוקו ונרקבים שם, וזה לא הופך אותי לגזען או פאשיסט”.

בוזגלו ענתה לחצרוני: “מבחינתי אין הבדל בינך לבין היטלר” – וחצרוני איים שיתבע אותה דיבה.

המראיין יואב לימור הפסיק את הראיון וביקש מחצרוני להתנצל, או לחילופין לעזוב את האולפן: “אני 30 שנה עיתונאי ובחיים לא התביישתי כמו בערימה של ההבלים שיוצאת לך מהפה. השיחה מבחינתי הסתיימה, אין לי עניין להמשיך ולראיין אותך. אני חושב שאתה צריך להתנצל בפני אמירה ובפני הצופים – אתה אמרת דברים שהם לא מקובלים לא בטלוויזיה, לא בתקשורת ובעיקר לא בין בני אדם.

“אני אומר לך שהדם שלי רותח. אם לא הייתה לי שליטה עצמית הייתי עונה לך ותאמין לי שאני לא פחות טוב במילים ממך. יש לך הזדמנות להתנצל, ואם אתה לא רוצה אתה מוזמן לקחת את הרגליים שלך וללכת”.

חצרוני לא התנצל, ובחר לעזוב את האולפן.

מאוחר יותר פרסמו צוות התכנית הודעה בדף הפייסבוק של ‘רשת’ בה כתבו: “עברה עלינו תכנית לא קלה, שבה לראשונה נאלצנו לבקש מאורח להתנצל או לעזוב את האולפן. אנחנו בעד ריבוי דעות ובעד ויכוחים כדי לעורר חשיבה, אבל יש דברים שבעינינו הם בלתי נסבלים ולא נאפשר שייאמרו בתכנית שלנו.

“ציפינו שאמיר חצרוני יתנצל על דבריו, לצערנו הוא רק הקצין ואמר דברים שבעינינו הם בלתי נסבלים. היה ראוי שיתנצל, משבחר שלא – נפרדנו ממנו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חצרוני
    24/03/2015 10:30
    משה
  1. כשמרוקאי מדבר או מתבטא מתוך צער וכאב מתפרש הדבר כאילו הוא מתוסכל ונרדף והתקשורת אומרת שיש תסכול של העדפה עדתית
    אבל שהפרופסור כותב בלי חשבון על העדה הכי גדולה בארץ בהשתלחות ללא רסן הוא זה שיכול להביא אסון בפילוג בתוך המדינה

  2. שיסטוס מכאן
    24/03/2015 18:06
    אילנה ברקוביץ
  3. אני באמת לא רואה הבדל בינו לבין היטלר!!!! ה ישמור שיש אדם יהודי שמדבר כאלו שטויות!!!!!! ועוד פרופסור .אם אלו הפרופסורים במדינה בושה.