הנשיא: “הרוב ביטא רצונו” • אלקין: “המליצו על נתניהו – בלי סחיטות”

נשיא המדינה החל בסבב ההתייעצויות עם המפלגות במשכנו שבירושלים: "תפקידי להניע את תהליך הרכבת הממשלה באופן המהיר והשקוף ביותר" • נציגי הליכוד: "קוראים למחנה הלאומי להמליץ על נתניהו בלי משחקים "
יוני גרין
ב' ניסן התשע"ה / 22.03.2015 11:35

“בדמוקרטיה הרוב מכריע – והרוב ביטא את רצונו בצורה ברורה בבחירות אלה”, כך אמר הבוקר (ראשון), נשיא המדינה ראובן ריבלין במשכן בית הנשיא בירושלים עם פתיחת ההתייעצויות עם נציגי המפלגות שנבחרו לכנסת ה-20 על מי להטיל את הרכבת הממשלה.

“תפקידו של הנשיא לאחר הבחירות הוא לשמש נאמן הציבור, ולהניע את תהליך הרכבת הממשלה באופן המהיר ביותר והשקוף ביותר. הקדמת ההתייעצויות נועדה להגשים את שתי המטרות הללו”.

לדברי הנשיא, “על רקע האתגרים הביטחוניים והחברתיים שלפנינו, והצורך החיוני בתקציב – יש לפעול להשבעתה של ממשלה חדשה בהקדם האפשרי. עם פתיחת ההתייעצויות, אני קורא לנבחרי הציבור לעשות כל שביכולתם לזרז את ההליך ואת המשא ומתן הקואליציוני, כדי לאפשר למערכת לשוב ולתפקד כנדרש”.

הנשיא הדגיש: “עברנו מערכת בחירות סוערת ורווית יצרים – זו העת להתחלת תהליך האיחוי והריפוי של החברה הישראלית. הממשלה שתתגבש אמנם נבחרה על ידי רוב אזרחי ישראל- אך היא תצטרך לתת מענה לכלל אזרחי ישראל”.

נציגי הליכוד הגיעו ראשונים למשכן הנשיא כמפלגה הגדולה ביותר.

ח”כ זאב אלקין, נציג הליכוד, אמר: “אדוני הנשיא אנחנו שמחים להיות כאן כמפלגה הגדולה ביותר. הציבור אמר את דברו, אתה צודק לחלוטין. לא במקרה נאמר לא פעם ולא פעמיים שהבחירות האלו אישיות, אם זה נתניהו או לא נתניהו .

הנשיא, ריבלין

“הציבור הכריע בבירור ולכן הליכוד ממליץ על בנימין נתניהו לראשות ראש הממשלה. אני קורא לכל ראשי המפלגות בוודאי לראשי המחנה הלאומי כמה שיותר לעשות את העבודה הפשוטה יותר ולהמליץ על נתניהו בלי משחקים ובלי ניסיונות של מו”מ וסחיטות ולהגיע כמה שיותר לממשלה יציבה ומתפקדת כמה שיותר מהר. וכולנו נחושים לעשות כל מה שתלוי בנו כדי להגיע למטרה הזאת”.

השר גלעד ארדן התייחס בפגישה עם הנשיא ריבלין לדבריו של נתניהו ביום הבחירות נגד נהירת הערבים לקלפיות.

“שוחחנו עם הנשיא על מחוייבותינו למיעוטים בישראל”, אמר ארדן עם צאתו, “אנחנו מביעים צער על הפירוש הלא נכון שניתן לאמירת ראש הממשלה ביום הבחירות”.

אחרי נציגי הליכוד יגיעו נציגי סיעת המחנה הציוני, בראשות יו”ר הסיעה, חבר הכנסת איתן כבל. הם צפויים להמליץ על יצחק הרצוג.

 אחריהם יגיעו למשכן הנשיא נציגי הרשימה השלישית בגודלה, הרשימה הערבית המשותפת, שלא ימליצו על הרצוג או על נתניהו. מהמפלגה נמסר כי נציגי הסיעה צפויים לגנות בפני הנשיא ובפני התקשורת את “ההסתה של נתניהו נגד הציבור הערבי”.

בשעות הצהריים יגיעו לבית הנשיא נציגי הבית היהודי, ש”ס ויהדות התורה, אשר צפויים כולם להמליץ על נתניהו. בכך, יסתיים החלק הראשון של סבב ההמלצות.

הנשיא, ריבלין

ביום שני יגיעו לבית הנשיא נציגי יש עתיד, שטרם החליטו על מי להמליץ, ואחריהם חברי סיעת כולנו, שצפויים לאור תוצאות הבחירות להמליץ על בנימין נתניהו. חברי סיעת ישראל ביתנו צפויים להמליץ על נתניהו, למרות שהחלטה רשמית בנושא צפויה רק מחר.

את סבב ההתייעצויות ינעלו חברי סיעת מרצ, שצפויים להמליץ על יצחק הרצוג.

מאחורי נתניהו צפויים להתייצב בתום סבב ההתייעצויות למעלה מ-61 ממליצים, כך שעם קבלת תוצאות הבחירות הרשמיות מוועדת הבחירות המרכזית, יזמן הנשיא ריבלין את נתניהו ויעניק לו 28 ימים לנסות ולגבש קואליציה.

אם כעבור 28 ימים נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, יוכל הנשיא להעניק לו ארכה של 14 ימים נוספים.

להלן לוחות הזמנים וסדר הגעת נציגי המפלגות להיוועצות ביום ראשון, ב’ ניסן, 22 במרץ:

10:00 הגעת נציגי סיעת הליכוד להיוועצות במשכן הנשיא.
11:00
 הגעת נציגי סיעת המחנה הציוני להיוועצות במשכן הנשיא.
12:00 הגעת נציגי סיעת הרשימה המשותפת להיוועצות במשכן הנשיא.
14:00 הגעת נציגי סיעת הבית היהודי להיוועצות במשכן הנשיא.
15:00 הגעת נציגי סיעת ש”ס להיוועצות במשכן הנשיא.
16:00 הגעת נציגי סיעת יהדות התורה להיוועצות במשכן הנשיא.

להלן לוחות הזמנים וסדר הגעת נציגי המפלגות להיוועצות ביום שני, ג’ ניסן, 23 במרץ:

10:00 הגעת נציגי סיעת יש עתיד להיוועצות במשכן הנשיא.
11:00 הגעת נציגי סיעת כולנו להיוועצות במשכן הנשיא.
14:00 הגעת נציגי סיעת ישראל ביתנו להיוועצות במשכן הנשיא.
15:00 הגעת נציגי סיעת מרצ להיוועצות במשכן הנשיא.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות