ביטחון, ביטחון פנים, פנים • פגישות ויעדים: מה ידרשו השותפות מביבי?

מתחילים לחלק את העוגה: המשא ומתן הקואליציוני טרם החל באופן רשמי, אבל מאחורי הקלעים כבר רחש-בחש • דרעי נפגש עם ליברמן וליצמן, ליצמן נפגש עם פרוש וגפני • כחלון דורש תיק בכיר גם לגלנט,ובנט מחכה לפיצוי משמעותי • וליברמן? הוא בכלל רוצה את הראש של המחבלים
כ"ח אדר התשע"ה / 19.03.2015 17:07

הנשיא ראובן ריבלין אמנם החליט להאיץ את הליך הטלת הרכבת הממשלה כשזימן למשכנו את ראשי הסיעות כבר ביום ראשון, אבל נראה שראש הממשלה נתניהו מתחרה בו ומנסה לסגור ממשלה עוד לפני שליצמן, ליברמן, דרעי, כחלון ובנט ידרכו על השטיח בבית הנשיא.

 בינתיים הוא הספיק אולי לסגור עם כחלון על האוצר, לדבר עם בנט על המשפטים או החוץ, ולקבל נורת אזהרה אדומה זוהרת מסילבן שלום, שהצהיר: “אני זקן השבט והוותיק ביותר בממשלה. אך טבעי שאקבל בממשלה הבאה את התיק הבכיר ביותר שיוקצה לליכוד” – וכולנו יודעים שסילבן מתאים לשר חוץ.

מעבר לשמועות ולהשערות: ח”כ משה גפני חוזר לכיסאו הבטוח כיו”ר ועדת הכספים, יעקב ליצמן יחזור לאייש את תפקיד ‘סגן’ שר הבריאות, ומאיר פרוש ינחת בכורסת סגן שר באחד המשרדים. ביחד הם גם הולכים לתקן את כל הנזקים שהאחים לשעבר עוללו לציבור בכלל ולציבור החרדי בפרט.

הקרב על משרד הדתות

אריה מכלוף דרעי בעצם כבר יושב בממשלה. בעיקר עם הנתונים הסופיים והעובדה ש’יחד’ ואלי ישי נשארו בחוץ.

במשרד הפנים הרי חיכו ליום שהוא יחזור, אחרי יותר משני עשורים בגלות. כעת נשאר לו רק לנצח את נפתלי בנט בקרב ההולך ומתפתח על תיק הדתות, ולדאוג ל-30 ש”ח לשעה.

בינתיים המפלגות החרדיות פועלות כדי לתאם ביניהן עמדות לקראת המשא ומתן הקואליציוני, שיחל בצורה רשמית בשבוע הבא.

וכך, בשעות הבוקר נועד יו”ר יהדות התורה, ח”כ יעקב ליצמן עם יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי. דרעי עצמו נפגש גם עם ידידו משכבר ח”כ אביגדור ליברמן.

בהמשך ליצמן נפגש עם יו”ר סיעת שלומי אמונים ח”כ מאיר פרוש בירושלים, וסגר תיאום גם עם יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, במפגש שערכו בבני ברק.

 מה יישאר לבנט

אבל המובן מאיליו הופך ללא ברור כל-כך, כאשר כחלון מתעקש לקבל תיק שני בכיר עבור יואב גלנט, וליברמן מתעקש קודם על קווי היסוד של הממשלה – חוק עונש מוות למחבלים, מיטוט שלטון חמאס והצהרת נאמנות מגיל 16 –  ואחר כך תיק הביטחון.

דיווחים ממטה ‘כולנו’ יודעים לספר כי גלנט מעוניין בתיק בטחון פנים או תחבורה, שעם התגברות השמועות על ‘ברית אחים’ בין ליברמן לכחלון, יעמיד את כל העסק בסכנת התנגשות מול שר התחבורה הפעיל מאוד – ישראל כץ.

אנשי ‘הבית היהודי’, מצידם, מצפים ל’פיצוי’ על שתיית המנדטים של נתניהו. בנט חושק בתיק החוץ (זוכרים את סילבן?), אבל בליכוד עשויה לקום התקוממות, אם כל התיקים הבכירים (אוצר, בטחון, חוץ ופנים) יחולקו לשותפות – ולח”כי הליכוד יישארו רק תיקים זניחים.

ייתכן ובנט יסתפק בתיקי המשפטים (לאיילת שקד) והתיק לבטחון פנים (עבורו). כך או כך, עד שיקבל תשובות ברורות, הוא יכול לציין לעצמו בסיפוק, כי עם נעילת הקלפיות ביום שלישי הוא ניהל עם נתניהו את “השיחה הכי טובה שלהם מזה חודשים ארוכים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות