למרות הגזירות • 68% מהחרדים: רוצים לגור כאן

סקר שנערך עבור וואלה: 68% מהחרדים היו בוחרים לחיות ולהיוולד במדינת ישראל • בן גוריון זכה בתואר 'המנהיג הישראלי הגדול ביותר' • נתניהו במקום החמישי
אליעזר היון
ד' אייר התשע"ד / 04.05.2014 18:57

מי בכלל רוצה לגור כאן? בסקר מיוחד שנערך עבור אתר וואלה על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה אודות השאלה ‘היכן הייתם רוצים להיוולד ולחיות אילו ניתנה לכם ההזדמנות לכך’? – השיבו קצת יותר מחמישים אחוזים מכלל האוכלוסיה כי היו בוחרים את המדינה כמקום מחיה וכ-40% השיבו כי הם היו בוחרים לחיות במקומות אחרים, כמו ארצות הברית, שווייץ וברזיל.

יחד עם זאת, מפילוח הנתונים לפי קבוצות אוכלוסיה עולה כי הקבוצה ‘המיואשת’ מהמדינה היא זו של הצעירים החילוניים. בני הכיפות הסרוגות למשל ענו ברובם המכריע (86%) כי הם מעדיפים לחיות בישראל. קבוצה נוספת שהפתיעה את הסוקרים היא החרדים. מתברר כי על אף ‘הגזירות’ ותחושת הרדיפה ממנה סובלים האוכלוסייה הזו – לא פחות מ-68% היו מעדיפים באופן חד משמעי להיוולד ולחיות במדינת ישראל. קבוצה נוספת שנחשבת ל’פטריוטית’ הם חברי הקיבוצים.

פרופ’ אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה מסביר כי התוצאות נובעות ממספר גורמים: הצעירים חשים כי לאיש ‘לא אכפת מהם’, המצב הכלכלי קשה, והתחושה היא שיש כרסום ב’תרבות’.

נתניהו רק מקום חמישי

שאלה נוספת שהופנתה אל קבוצת המדגם היתה ‘מי הוא המנהיג הישראלית הגדול ביותר שהיה למדינת ישראל’? לשאלה זו ענו 31% כי דוד בן גוריון, הוא המנהיג החשוב ביותר, ומיד אחריו עם 25% נמצא מנחם בגין.

נתניהו, הנמצא כבר בקדנציה השלישית שלו יתאכזב בוודאי לגלות כי הוא נמצא רק במקום החמישי, אותו הוא חולק ביחד עם שמעון פרס שכיהן פעמיים כראש ממשלה. במקום השלישי עם 16% נמצא יצחק רבין, ובמקום הרביעי עם 11% אריאל שרון.

סקר

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות