המשטרה: תשתית לכתב אישום נגד בנצי ליברמן

החשד: ליברמן קידם עניינים של חברת קרדן נדל"ן למרות שהיה נגוע בניגוד עניינים • תיק החקירה יועבר בימים הקרובים למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה
חיים טוויל
כ"א אדר התשע"ה / 12.03.2015 15:16

יחידת להב 433 הודיעה היום (חמישי) כי סיימה חקירה שעניינה חשד לביצוע עבירת הפרת אמונים על-ידי עו”ד בנצי ליברמן, לשעבר ראש רשות מקרקעי ישראל, וחשדות באותו הקשר כלפי מקורבו – וממליצה להעמיד את ליברמן לדין.

על פי החשד, ליברמן המכהן כמנהל רשות מקרקעי ישראל מאז שנת 2011, פעל בניגוד עניינים במסגרת תפקידו, בכך שקיבל החלטות וקידם עניינים הנוגעים לחברות שונות, כאשר המייצג מטעם אותן חברות שפעל מול ליברמן, הינו חברו ומקורבו.

חשד מרכזי נוגע להתנהלות החשודים בנוגע לחברת קרדן נדל”ן יזום ופיתוח, בה שימש ליברמן כיועץ חיצוני טרם מינויו לראש רשות מנהל מקרקעי ישראל.

ביחס לחברה זו חתם ליברמן עם מינויו לראש הרשות על הסדר למניעת ניגוד עניינים, בו התחייב שלא לעסוק בנושאים הקשורים לחברת קרדן ובפרט בפרויקט ספציפי שנבנה על יד קרדן בלוד. בפועל, ביצע ליברמן פעולות שונות לזירוז הטיפול בעסקאות נדל”ן של חברת קרדן ואף בקשר לפרויקט האמור.

בנוגע למקורבו, עולה כי פעל כבעל עניין בפרויקט של קרדן בלוד וכמי שצפוי היה להרוויח מקידום העסקה. כמו כן ייצג מספר חברות נוספות בהתנהלות מול רמ”י, תוך שעשה שימוש בקשריו הקרובים עם ליברמן והפיק רווח כספי לכיסו.

בסיום החקירה קיבל ראש אגף החקירות והמודיעין את המלצות מפקד להב 433 והצוות החוקר, לפיהן נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצועה של עבירת הפרת אמונים על ידי ליברמן וכן כי התגבשה תשתית ראייתית לסיוע לביצועה של עבירת הפרת אמונים על ידי מקורבו.

ביחידה הארצית לחקירות הונאה מציינים, כי במסגרת החקירה בעניינו של ליברמן נחקרו החשודים ונגבו עשרות עדויות ממעורבים נוספים וכן נתפסו מסמכים רבים.

תיק החקירה יועבר בימים הקרובים למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה אשר ליוותה את החקירה, לקבלת החלטה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות