הגר”י שפירא לציפי חוטובלי: חוצפה לדבר על גדולי ישראל

עימות מילולי חריף בין ציפי חוטובלי לראש ישיבת 'מרכז הרב' במהלך דיון על עלייה להר הבית • כשחוטובלי נשאלה כיצד היא עולה להר, בעוד גדולי הרבנים אוסרים - השיבה: "היו גדולי ישראל שהתנגדו בעבר גם לעלייה לארץ ישראל" • הגר"י שפירא: "לא רגיל לדיבורים כאלה על גדולי ישראל!" • חוטובלי ענתה בחוצפה: "לא חוסר כבוד, זה שיעור פשוט בהיסטוריה"
שרי רוט
ה' אדר התשע"ה / 24.02.2015 17:12

עימות מילולי חריף התפתח בין סגנית שר התחבורה ח”כ ציפי חוטובלי לראש ישיבת ‘מרכז הרב’ הגאון רבי יעקב שפירא, במהלך  מושב שעסק בעלייה להר הבית, במסגרת כנס ירושלים ה-12 של עיתון ‘בשבע’ המתקיים בירושלים.

ח”כ חוטובלי נשאלה כיצד היא עולה להר הבית, בעוד גדולי הרבנים אוסרים זאת, והשיבה: “היו גדולי ישראל שהתנגדו בעבר גם לעלייה לארץ ישראל…”

ראש ישיבת מרכז הרב, הגאון יעקב שפירא, אשר השתתף במושב – השיב לחוטובלי בחריפות: “אני לא רגיל לדיבורים כאלה על גדולי ישראל! זו חוצפה לדבר כך על גדולי ישראל”.

חוטובלי ענתה בחוצפה: “זה לא חוסר כבוד, זה שיעור פשוט בהיסטוריה”.

חוטובלי השיבה גם לטענות בנוגע למדיניות נתניהו בנושא הר הבית ואמרה: “אני חייבת להגיד שבהקשר הפוליטי אני שייכת לח”כים שעולים להר הבית. מבחינתי זה מובן מאליו. אבל אני שואלת – מתי אתם דרשתם מנפתלי בנט לעלות להר הבית? מהמפלגות האלה צריך לדרוש”.

רב הישוב הר ברכה, הרב אליעזר מלמד, ציין כי הוא תומך בעלייה להר הבית. בתשובה לשאלה האם עלה להר בעצמו – השיב הרב מלמד: “אם מדברים על העניינים האישיים אני כמעט לא יוצא מהישוב, אני עוסק בכתיבה. זה נושא קצת שונה, אבל יש פה שאלה הלכתית שצריכים לתת עליה את הדעת”.

פעיל הר הבית, יהודה גליק, שהשתתף אף הוא במושב, ציין לחיוב – מבחינת השקפתו -דווקא את מעורבותן של חברות כנסת במאבק על הר הבית.

“הנושא עלה על ידי חברות הכנסת דווקא, מירי רגב, וציפי חוטובלי שעלתה ביום חתונתה. וגם חברות הכנסת שולי מועלם ואורית סטרוק. אני התרעתי מעל דוכן ועדת הפנים פעם אחרי פעם שיישפך דם. כי הנקודה הקריטית היא אוזלת היד – כל אדם שעולה להר הבית הוא קרבן של קבוצות שמקבלות כסף”.

גליק אף הוסיף בהומור: “ההבדל בין רוטוויילר לח”כ מירי רגב, שרוטוויילר מרפה באיזשהו שלב וח”כ מירי רגב לא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם היו עולים לארץ לא הייתה שואה. מאידך יש בעיה בתפילה בהר בגלל
    24/02/2015 22:25
    נחום
  1. שבית המקדש בא להוציא מעם ישראל את הע”ז. לכן אין רשות לעשות שם שום פולחן אחר. התפילות שלנו תקנות מאוחרות ואינן מה שהיה נהוג במקדש. לכן איסור גמור להתפלל שם!!!
    מאידך מותר לעלות , אפילו לקודש הקודשים גם בטומאה (אם א”א ) לצורך – כמו תיקון, שמירה, הפגנת נוכחות וכו’. אלו הלכות פסוקות וברורות – ראו מפורש ברמב”ם!