ברשימת 66 הישראליות שכדאי להכיר: עדינה בר שלום

עיתון 'הארץ' באנגלית מגיש: רשימת 66 הנשים הישראליות שכדאי להכיר • עדינה בר שלום, שתדליק משואה ותקבל פרס ישראל, מופיעה גם ברשימה הזו
שי בן ראם
ב' אייר התשע"ד / 02.05.2014 16:45

עיתון ‘הארץ’ באנגלית השיק לקראת יום העצמאות פרויקט:  רשימת 66 הנשים הישראליות שכדאי להכיר. ברשימה מופיעות חברות הכנסת תמר זנדברג, אילת שקד, לצד דליה איציק ונשות התקשורת כרמלה מנשה וטל שניידר. ברשימה מופיעה גם בתו של הגר”ע יוסף,  עדינה בר שלום, שנבחרה להדליק משואה בטקס פתיחת יום העצמאות ותקבל פרס ישראל על מפעל חיים.

וכך נכתב על בר שלום:

היא בתו הבכורה של הרב עובדיה יוסף ז”ל, שהיה המנהיג הרוחני הוותיק של המפלגה החרדית-ספרדית ש”ס, אך היא קשה לקיטלוג. עדינה בר שלום, בת 69, היא דוברת ומחנכת. היא חיה במעוז יאפי של רמת אביב,  ותומכת בפתרון של שתי מדינות. היא עדיין חלק מהקהילה החרדית הספרדית המסורתית.

ב-2001 היא הקימה את המכללה החרדית בירושלים, המכללה האקדמית הראשונה בישראל לנשים חרדיות (המכללה פתוחה גם לגברים, אם כי בשיעורים נפרדים). הישג ​​מרשים למישהי שכמעט והחמיצה חינוך פורמלי בעצמה. היא החלה ללמוד תפירה בגיל 14 והתחתנה כשהיתה בת 18. רק הרבה יותר מאוחר, כשקיבלה את ברכת בעלה ואביה, היא חזרה ללימודים.

השנה היא זכתה בפרס ישראל על מפעל חיים, על פועלה בהקניית ידע וחינוך במגזר החרדי”.

 

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות