דן אוזן הי”ד ייקבר בקופנהגן; פורסמה זהות המחבל מדנמרק

המחבל שאחראי למתקפת הטרור בקופנהגן הוא עומר עבד אלחמיד אלחוסין, צעיר בן 22, ששוחרר מהכלא רק לפני שבועיים • היה מוכר לשירותי המודיעין; ככל הנראה לא פעל בתיאום עם אחרים
חיים טוויל
כ"ז שבט התשע"ה / 15.02.2015 22:20

רשת ‘אל ג’זירה’ מדווחת כי המחבל שביצע את שני פיגועי הירי אתמול (שבת) בקופנהגן בירת דנמרק, במהלכם נרצח חבר הקהילה היהודית דן אוזן הי”ד,  על פי הדיווח, הוא עומר עבד אלחמיד אלחוסין, בן 22.

על פי דיווחים בתקשורת המקומית, המחבל שוחרר לפני כשבועיים מהכלא, לאחר שהורשע בבית משפט מקומי בתקיפה בנסיבות חמורות.

מוקדם יותר היום פרסמה המשטרה הדנית כי המחבל, שחוסל על ידי המשטרה המקומית בחילופי ירי בתחנת רכבת, הושפע מהתעמולה האסלאמית הקיצונית.

לטענתה, אלחמיד אלחוסין פעל בהשראת המתקפה על המגזין הסאטירי הצרפתי ‘שארלי הבדו’, בה נרצחו 12 בני אדם.

דובר המשטרה הדנית הוסיף, כי המתנקש היה מוכר לשירותי המודיעין וכי ככל הנראה הוא לא פעל בתיאום עם אחרים. מוקדם יותר דווח כי בדירת המחבל נמצאו נשק ומדים. במשטרה הדנית בודקים כעת אם אלחמיד אלחוסין חזר משהות בחברת ארגוני הטרור במזרח התיכון.

בתוך כך,  רבה של קופנהגן לשעבר אמר הערב (ראשון) בשיחה עם העיתונאי צביקה קליין מאתר nrg כי על פי משטרת דנמרק, הלווייתו של דן אוזן הי”ד, לא תתקיים בימים הקרובים, בשל נתיחת גופתו. הלוויתו תתקיים בבירת דנמרק.

לדברי הרב, “המשטרה אומרת שהיא צריכה לבצע ניתוח שלאחר המוות ועוד בדיקות שונות. הם אמרו שלפחות עד יום רביעי אין על מה לדבר מבחינת ההלוויה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מהכותרת נשמע שדן אוזן הוא המחבל ח
    16/02/2015 11:52
    דניאל
  1. מהכותרת נשמע שדן אוזן הוא המחבל ח”ו