דאע”ש שרף למוות את הטייס הירדני – ופרסם סרטון תיעוד

ארגון הטרור דאע"ש מפרסם היום סרטון המתעד את הוצאתו להורג של הטייס הירדני מועאז אל כסאסבה - בשריפה • זו הפעם הראשונה בה אנשי הארגון מתעדים הוצאה להורג של שבוי בדרך זו
י"ד שבט התשע"ה / 03.02.2015 19:26

ארגון הטרור הרצחני דאע”ש פרסם היום (שלישי) סרטון המתעד את הטייס הירדני מועאז אל כסאסבה כשהוא מוצא להורג בשריפה.

אל כסאסבה נפל בשבי ארגון הטרור בחודש שעבר, ומגעים שהתקיימו בין ארגון הטרור לבין ממשלת ירדן התפוצצו במהלך השבוע האחרון. מלך ירדן הצהיר, כי אם יוצא הטייס להורג – ממשל ירדן תוציא להורג את כל אנשי הארגון הכלואים בתחומה.

הארגון הציב בפני ירדן ויפן אולטימטום, ולפיו אם עד ליום חמישי (שעבר) לא תשוחרר המחבלת סאג’ידה א-רישאווי – המוחזקת בבית-כלא בירדן, יוציאו אנשי הארגון להורג את העיתונאים היפנים קנג’י גוטו והארונה יוקאווה, וכן את הטייס הירדני.

במהלך השבוע האחרון פרסמו אנשי הארגון תיעודים של ההוצאות להורג של העיתונאים היפניים, אך הממשל הירדני המשיך במשא ומתן על חייו של הטייס.

בתחילת השבוע אמר דובר מטעם הממשל: “אנחנו עדיין מוכנים למסור את האסירה המורשעת סאג’ידה א-רישאווי, בתמורה לחזרתו של הבן שלנו והגיבור שלנו”.

זו הפעם הראשונה בה אנשי הארגון מוציאים להורג שבויים בשריפה. יחד עם זאת, דיווחים רבים מלמדים כי זו דרך הריגה מקובלת על אנשי הארגון במלחמה באנשי צבא וארגוני המורדים המקומיים.

פרסומים בירדן מספרים כי המלך החליט להוציא להורג את המחבלת שדרשו אנשי הארגון לשחרר, יחד עם עוד חמישה מאנשי הארגון הכלואים בירדן.

לאחר פרסום הסרטון, מסרה הממשלה הירדנית כי הוא הוצא להורג כבר לפני חודש, ב-3 בינואר, ככל הנראה על סמך בחינת הסרטון.

הוידאו המזעזע צונזר במרבית כלי התקשורת בעולם, כולל ברשתות הערביות. שדרן של אל-ג’אזירה צוטט כאומר כי הסרטות מעין אלו אסור לפרסמם.

ככל הנראה הערוץ היחיד ששידר את המראות הוא “אל-מנאר”, ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה אתם מראים את זה?
    04/02/2015 07:34
    יעקב
  1. אתרים מהוגנים לא מראים את זה