התושבים חוששים ממנהרות: צה”ל קודח בגבול לבנון

כוחות צה''ל החלו לבצע הבוקר חפירות במושב זרעית הממוקם סמוך לגבול לבנון, בניסיון לאתר מנהרות של חיזבאללה • בידי צה"ל אין מידע מודיעיני על מנהרות באזור, אבל בעקבות תלונות של תושבי המושב על פעילות חריגה בגבול - הוחלט לפתוח בחפירות הנדסיות • גורם בכיר: לא ידוע על כוונה של חיזבאללה להשתמש במנהרות, אבל לא נוטלים סיכונים
שי וייספיש
ח' שבט התשע"ה / 28.01.2015 10:43

צה”ל החל הבוקר (רביעי) לבצע חפירות בגבול עם לבנון, בניסיון לאתר מנהרות טרור שחפרו מחבלי החיזבאללה. כך נחשף ברשת ב.

לפי כוחות הנדסה מפעילים כלים כבדים באזור מושב זרעית שבגליל העליון, הממוקם סמוך לגבול, בעקבות תלונות של תושבים על שמיעת קולות חפירה.

בשלב זה, בצה”ל אין כל מידע על מנהרות שנחפרו. גורם בכיר אמר אתמול כי לא ידוע על כוונה של חיזבאללה להשתמש במנהרות, אך אנו לא נוטלים סיכונים.

בחודשים האחרונים הזהירו ראשי היישוב, כי אם הצבא לא יחפור במקומות החשודים שסומנו, הם יקדחו בעצמם במקום על מנת לאשר או לשלול הימצאותה של מנהרה כזו.

הלילה תקף צה”ל מטרות ארטילריה של צבא סוריה, בתגובה לירי הרקטות אתמול בצהריים לעבר רמת-הגולן והחרמון.

בצה”ל הדגישו: “ירי זה היווה הפרה בוטה של ריבונות מדינת ישראל. צה”ל רואה במשטר הסורי כאחראי לנעשה בשטחו, ויפעל בכל זמן ובכל דרך שיראה לנכון כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל. זוהו פגיעות מדויקות במטרות”.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר: “תקיפת חיל האוויר הלילה בשטח שבשליטת אסד בסוריה כלפי מטרות משטרו, היא מסר ברור שלא נסבול כל ירי לעבר שטח ישראל והפרה של ריבונותנו, ונגיב בעוצמה ובנחישות.

“כפי שמשטר אסד אחראי לירי משטחו לעבר ישראל, כך אנו נדע לגבות מחיר כבד מכל משטר או ארגון אשר משטחו תופר ריבונותנו ויבוצע ירי כזה או אחר לעבר ישראל. אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום ולהיות סובלניים כלפי פעולות טרור וניסיונות לפגוע באזרחינו וחיילינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות