מאחרי הפייסבוק: כמה עולה סטטוס, כתבה וטרול מקצועי?

בחירות בעידן הניו מדיה, מתנהלים בעיקר ברשתות החברתיות, פייסבוק וגוגל מציעים שירותי פרסום בתשלום, אך יש גם חברות 'אלטרנטיביות' • אז כמה עולה סטטוס מחמיא? או משחק בנתוני סקרים? המחירון המלא בפנים
שלומי צור
כ"ג טבת התשע"ה / 14.01.2015 16:58

בחירות בעידן 2015: גם הפיד שלכם מוצף בסרטונים, פוסטים, פוסטרים ושאר ירקות של הפוליטיקאים והמפלגות שמתמודדים על הקול שלנו? יש מי שעושה מזה הרבה כסף.

מלבד הדרך הרגילה, של פרסום ממומן ומקודם בפייסבוק ובשירותי גוגל כמו יוטיוב ומנוע החיפוש, ישנם חברות שמציעות פרסום ‘אלטרנטיבי’ בניו מדיה.

העיתונאי דורי בן ישראל חושף בבלוג הפרסום מזבלה את המחירון בשוק, כמה עולה סטטוס? סרטון? ומישו שיטריל את היריבים?

ובכן, סטטוס הכולל טקסט, וידאו או תמונה דף פייסבוק בינוני, כלומר עם כ-100 אלף לייקים, יעלה בין 4,000 ל5,000 ש”ח. אותו סטטוס בעמוד עם כ-300 אלף לייקים יכפיל את מחירו ויעלה 6,500-8,000 ש”ח. בדפי ‘ענקיים’ עם כ-750 אלף לייקים, התמחור משתנה, סטטוס הכולל רק טקסט או תמונה יעלה 8,000-10,000 ואילו סרטון וידאו יעלה 8,500-13,500.

לא רק בדפים עסקיים מפרסמים, אלא גם בחשבונות של מובילי דעת קהל, שם המחיר הוא 2,500-5,000 לסטטוס, בהתאם להשפעה של המפרסם. תמונה באינסטגרם תעלה בין 1,500 ל-3,500.

כתבות שיווקיות בבלוגים יעלו מ-1,500 ש”ח בבלוג בנוני ועד ל,5,500 בבלוג פופולארי. כתבה שיווקית בפורטל גדול תעלה בין 15,000 ל-30,000 עם התחייבות לכמות חשיפות.

ויש את אלה שלא מסתפקים בסתם כתבה שיווקית, ורוצים לשחק בנתוני הסקרים המתפרסמים חדשים לבקרים, שיראו לטובתם, תעלול כזה יעלה בין 50,000 ויכול להגיע גם ל-160,000 שקלים. השירות כמובן לא נמכר רשמית, ופועל בשיטת האוף רקורד מתחת לשולחן.

וכמה עולה לשגע את היריבים? הטרלת פוליטיקאי או מפלגה תעלה 1,500-2,500. אם תרצו לרכוש לכם טרול יעודי לכל תקופת הבחירות שיפרסם עשרות סטטוסים, תאלצו לשלם בין 15,000 ל-25,000 שקלים.

 

יצויין, כי על פי מדיניות פייסבוק, אסור למכור תוכן שיווקי בפייסבוק, אולם האכיפה בתחום אינה חזקה, והעסקים הוירטואלים פורחים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות