טבח בצרפת: 12 נרצחו, בהם העורך ומאייר יהודי, במשרדי עיתון שלעג למוחמד

שלשה רעולי פנים פרצו למערכת העיתון והחלו לירות לכל עבר • העיתון 'שרלי הבדו' התפרסם בשל הקריקטורות שפרסם בגנות מוחמד • נשיא צרפת הולנד הכריז על רמת כוננות 'הגבוהה ביותר' • בכיר בקהילה היהודית בפריס לחרדים 10: אין אצלנו כל חשש
אליעזר היון
ט"ז טבת התשע"ה / 07.01.2015 13:36

טבח בפריז: 12 בני אדם לפחות נרצחו באירוע טרור במשרדי העיתון ‘שרלי הבדו’.  בנוסף דווח על פצועים, מהם חמישה במצב קריטי.

על פי עדויות של עדי ראייה, שלשה רעולי פנים פרצו אל תוך מערכת העיתון, הממוקם ברובע ה-11, ופתחו בירי לעבר העובדים והמבקרים במקום. אחד מ-12 ההרוגים הוא העורך והקריקטוריסט הראשי של העיתון סטפן שרבונייה. יחד עמו נהרגו שבעה עובדים נוספים של העיתון – שנורו מטווח קצר, ביניהם ז’ורז’ וולינסקי – מאייר יהודי מוכר מאד בצרפת. וולינסקי נולד ב-1934 לאב ממוצא פולני, ולאם ממוצא תוניסאי.

העיתונאי פייר דה קוסט, מתחנת Europe1, סיפר כי שני אנשים לבושים שחור הגיעו וצעקו “זוהי נקמתו של הנביא”, ואז החלו לירות ברובי קלצ’ניקוב. רוקו קונטטו, דובר איגוד המשטרה הצרפתית תיאר את המראות בבניין ואמר כי זירת האירוע נראתה כמו “מעשה טבח אמיתי”.

בסרטון שהופץ ברשת נראים המחבלים יורים בשוטר תוך שהםמבצעים בו וידוא הריגה. שוטר נוסף נהרג במהלך חילופי האש מחוץ לעיתון הסאטירי, שהרבה לבקר את הקיצונים המוסלמים. אחד היורים צעק “אללה אכבר!” בשעה שנורתה אש לעבר השוטרים. בסרטון נוסף נשמעים שניים מהמחבלים צועקים: “הרגנו את שרלי הבדו, נקמנו את נקמתו של מוחמד”.

דובר המשטרה הוסיף כי בשבועות האחרונים תוגברה השמירה במשרדי המגזין הסאטירי, לאחר שהתקבלו התראות חדשות בנוגע לפיגוע. לדבריו, שלושת התוקפים נמלטו מהמקום ברכב בו המתין שותף נוסף לפיגוע. לאחר שהתרחקו מהאזור נטשו את רכב המילוט ושדדו רכב נוסף.

העיתון ‘שרלי הבדו’ הוא מגאזין סאטירי ובעבר עורר שערוריות כאשר פרסם קריקטורות בגנות מוחמד. בעבר ספג העיתון מהתנכלויות נוספות, כאשר בקבוק תבערה הושלך לעבר בניין המערכת. בשעות הבוקר, זמן לא רב לפני הטבח, עוד פרסם העיתון קריקטורה נוספת הלועגת למנהיג דאעש.

הצהרה לאומה

למעלה מ-3000 שוטרים משתתפים בסריקות אחר החשודים. המשטרה אספה ראיות מרכב שננטש על ידי המחבלים ברובע ה-19.

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, הגיע לזירת האירוע, והכריז על דיון חירום של הממשלה בנושא. הולנד אמר כי: “אין ספק שמדובר במתקפת טרור איסלאמי” והעלה את רמת הכוננות הביטחונית בצרפת לגבוהה ביותר. האבטחה סביב בתי תפילה, חנויות, בתי עסק מעולם התקשורת ותחנות תחבורה ציבורית, תוגברה משמעותית. סביב השעה 9 הערב [ד], ימסור הולנד הצהרה לאומה.

שגריר צרפת בישראל מיזונאב אמר לוואלה: “התקשרו אליי מלשכתו של ראש הממשלה נתניהו ועדכנו אותי שהוא מתכוון להתבטא בעניין”. השגריר הוסיף כי גם שר החוץ ליברמן יצר קשר עם השר שלו בפריז. “כמו כן, קיבלתי שיחות הזדהות מיו”ר האופוזיציה יצחק הרצוג ומציפי לבני. אני מרגיש שההזדהות עם צרפת היום מאחדת גורמים מכל המפלגות. זה חשוב. כאשר הדמוקרטיה נמצאת תחת מתקפה, צריכים לעמוד מאוחדים”.

בכיר בקהילה היהודית בפריס אומר לחרדים 10: “אין חשש בקהילה היהודית. היהודים לא מעורבים בארוע הזה. דווקא מוסלמים לא נראו ברחוב בכלל, כאילו הרחוב התרוקן מהם. יש להם בהחלט ממה לדאוג”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שכחתם לכתוב שזה בגלל בנט! מה קורה אתכם!
    07/01/2015 14:00
    אנה
  1. הלו, בנט, בנט, מה קורה? זה לא בגלל בנט, בנט???