פרס תקף וחטף: בתקציב יומהולדת שלו אפשר להאכיל רבבות רעבים

דו"ח העוני פורסם - השמאל התעורר: הנשיא לשעבר שמעון פרס הצטרף לאנשי השמאל שתוקפים את נתניהו בעקבות דו"ח העוני • הליכוד: "מה אתם אנשי השמאל עשיתם למען הציבור?"
יוני גרין
ל' כסלו התשע"ה / 22.12.2014 14:44

הנשיא לשעבר שמעון פרס אמר היום בכנס עמותות המזון שהתקיים בבית פרס לשלום ביפו, כי “דוח העוני של ארגון לתת הוא כתב אישום חמור ביותר כלפי עצמנו. אי אפשר לדחות או לזלזל בנתוני הדוח.

“את הילדים והזקנים הרעבים אי אפשר להאכיל עם הצהרות. אנחנו לוקחים מילדינו את העתיד. אם לא נעלה את הנושא לראש סדר העדיפויות, אולי ננצח בקרבות אך נפסיד את ילדינו. אלו הם חיילי העתיד ואלו הם האנשים שגידלו אותנו.

“כמו שידענו לאסוף כספים לביטחון ומלחמה, מחובותינו לגייס כספים לטיפול בעוני. הבחירות הן ההזדמנות לעשות צדק חברתי בכדי שנהיה עם ששלם עם עצמו ובעל חוסן חברתי. על כל המפלגות לשים את הטיפול בעוני בראש סדר העדיפויות על סדר היום”.

בליכוד הגיבו לדברי נשיא המדינה לשעבר, שתקף את ממשלת נתניהו כאילו היא רק מצהירה הצהרות ואינה עושה.

“כאשר ראש הממשלה נתניהו העלה את שכר מינימום ל-4,300 שקל בשנת 2011 – זו הייתה עשייה. לא הצהרות.

“כאשר חוקקנו את חוק חינוך חינם מגיל 3 וחסכנו 800 שקל למשפחה לכל ילד – זו הייתה עשייה. לא הצהרות.

“כאשר הכנסנו רפואת שיניים חינם לילדים עד גיל 12 – זו הייתה עשייה. לא הצהרות.

“כאשר נתנו שנה אקדמית חינם לחיילים משוחררים מהנגב והגליל והורדנו את מחירי הסלולר – זו הייתה עשייה. לא הצהרות.

ההצהרות היחידות הן ההשמצות חסרות היסוד של אנשי השמאל נגד נתניהו והליכוד. ועכשיו, אחרי ההצהרות נגד נתניהו, ספרו בבקשה מה המעשים שעשיתם אתם אנשי השמאל למען הציבור?”

יו”ר מועצת יש”ע לשעבר, דני דיין, המועמד בפריימריס בבית היהודי הזכיר: “מדובר באיש שתקציב יום ההולדת ה-90 שלו, שנחגג במשך שנה שלמה, היה יכול להאכיל עשרות אלפי רעבים, ובנוסף תקציב בית הנשיא בתקופתו צמח במיליוני שקלים והגיע לכ-60 מיליון ש”ח. לא פרס האיש  שילמד אותנו מה הוא צדק חברתי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות