ויינשטיין לאהרונוביץ: אל תמנה מפכ”ל חדש בתקופת הבחירות

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הודיע לשר לביטחון פנים יצחק אהרנוביץ': מתנגד למינוי מפכ"ל ונציב שירות בתי סוהר חדשים בתקופת בחירות - למרות שכהונתם מסתיימת מיד אחרי הבחירות
כ"ט כסלו התשע"ה / 21.12.2014 21:15

היועץ המשפטי לממשלה מונע מינוי מפכ”ל משטרה וניצב שירות בתי סוהר חדשים בתקופת הבחירות.

את חוות דעתו שיגר היועץ המשפטי לשר לביטחון פנים יצחק אהרנוביץ’, לאחר שזה ביקש לאפשר לממשלה היוצאת למנות כבר עכשיו את מחליפי המפכ”ל וניצב שירות בתי הסוהר, שכהונתם אמורה להסתיים אחרי הבחירות.

וינשטיין נימק זאת בכך כי בעת הזו אינו גובר במשקלו על דרישת האיפוק שעל הממשלה לגזור על עצמה, המתחייבת מהיותה בגדר שלטון-מעבר.

עוד כתב וינשטיין כי מכיוון ותקופות כהונתם של מפכ”ל המשטרה ונציב שירות בתי הסוהר הנוכחיים עתידות שתיהן להסתיים ביום 1.5.15, היינו – לאחר הבחירות הצפויות, במועד שבו אפשר כי כבר תכהן בישראל ממשלה חדשה. נכון לעתה, טרם נבחרו על-ידי השר המועמדים שעליהם יבקש להמליץ לממשלה, וממילא טרם נבחנה מועמדותם של אלו על-ידי הוועדה המייעצת וטרם אושרו המינויים על-ידי הממשלה. בנסיבות אלו, ככלל, חל הכלל האמור לעיל שלפיו יש להימנע ממינויים של קבע למשרות כדוגמת אלו בתקופת בחירות.

הוא הוסיף, כי על אף שאין ספק שההליך שבוצע עד כה ורצונו של השר להשלים את הליך המינוי מבוססים על שיקולים מקצועיים, ואף שהמועמדים שהועברו על-ידו מבעוד מועד לבדיקה משפטית נמנים על הדרג המקצועי הבכיר, הרי שעדיין קיים חשש כי ביצוע המינויים בתקופה זו ייתפס מבחינה ציבורית כניסיון להכריע ערב הבחירות בסוגיה שראוי להותיר לידי הממשלה הבאה, דבר העלול להעלות חשד לפגם בהליכי המינוי גם אם, לגופם, לא דבק בהם כל פגם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות