משרד החינוך: הת”ת בזכרון שנחשד באפליה – ייסגר • “מתעלל בילדים”

משרד החינוך יוצא בכתב אישום חריף על התנהלות ת"ת זכרון גבריאל בזכרון יעקב • במשרד החינוך מבהירים כי למרות הפרסומים על פתיחתו מחדש של הת"ת, מבחינת המשרד הליך הוצאת צו הסגירה נמשך כרגיל
יוני גרין
י"ח כסלו התשע"ה / 10.12.2014 11:14

משרד החינוך הוציא אתמול (שלישי) התראה לפני הוצאת צו סגירה לבית הספר ‘זכרון גבריאל’ בזכרון יעקב.

התלמוד התורה עלה לכותרות בעקבות סירובו לקבל שני ילדים ספרדים. לטענת הנהלת התלמוד תורה, ההחלטה לא התקבלה על רקע מוצאם, שכן בת”ת לומדים ילדים ספרדים רבים, אלא משום שהם אינם מתאימים לרוח המוסד.

בהתראה מציג המשרד כתב אישום חריף כנגד התנהלות המוסד במקרה המדובר, כלפי הילדים והמשפחה אותם נדרשו לקבל ללימודים.

במשרד החינוך שבים ומבהירים הבוקר כי מבחינת המשרד הליך הוצאת צו הסגירה נמשך כרגיל, למרות הודעת הנהלת הת”ת כי התלמידים התקבלו.

בהתראה אשר יצאה בהוראת מנהל המחוז החרדי מאיר שמעוני, ואשר חתומה על ידי מנהל אגף הרישוי פארס טויל, מאשים המשרד כי למרות הטענות של המוסד לאי מעורבותו בהשבתת הלימודים, “התקבלה תלונה לפיה אחת הכיתות יצאה לטיול מאורגן לבנימינה, ומזכיר המוסד הסיע חלק מהתלמידים לטיול האמור ברכבו, זאת מבלי לצרף לטיול את התלמיד שנשאר בגפו בבית הספר”.

עוד נטען במכתב: “לא ננקטה כל פעולה מטעם הנהלת המוסד על מנת למנוע הישנותה של התופעה (של ההשבתה)… לא נעשה מאמץ מצידה של הנהלת העמותה להשבת התלמידים החסרים… נמנע סגן מנהל המוסד מלפנות להורי התלמידים החסרים על מנת שאלה ישובו ללימודים”.

לצד זאת, נטען במכתב: “נתקבלו תלונות לגבי הטרדה ופגיעה בתלמידים מצד תלמידים בשכבות גיל גבוהות יותר בבית הספר, זאת מבלי שהעניין יטופל, כמקובל, על ידי הנהלת המוסד והמורים בו”.

לפי המכתב, נתקבל אף מידע על לחץ שמופעל, לכאורה על ידי העמותה, על הורי הילדים המדוברים שלא לשלוח את ילדיהם ללימודים ולחתום על מסמך, לפיו, הילדים ילמדו בבית הספר בתקופה הקרובה בלבד, ולאחריה יועברו למוסדות אחרים.

במשרד החינוך מסכמים במכתב: “לאור התנהלותו הלקויה של המוסד בעניין הניהול, ופעילות המוסד ומחדליו ביחד לקליטת התלמידים, באופן המעורר חשד לשיתוף פעולה עם פעילות בעייתית ואגרסיבית של הורי התלמידים ביחד לבני משפחת עמר, שוקל המשרד, לבטל את רישיונו של המוסד ולהוציא צווי סגירה”.

הבוקר נפתחו שערי התלמוד תורה, שנסגר לפני שבוע על ידי המועצה המקומית ומשרד החינוך, לאחר שהתקבלו שני התלמידים שסורבו. זאת לאחר שאתמול, לאחר ישיבה בהשתתפות עסקני היישוב והנהלת הת”ת, הוחלט לקבל את הילדים לתלמוד תורה. 

אלא שבאופן מפתיע התברר, כי הילדים לא הגיעו אל הלימודים, מאחר והמשפחה עזבה את זכרון יעקב ועברה להתגורר בפרדס חנה.  

לטענת גורמים ביישוב, היו מי ששילמו 120 אלף ש״ח למשפחה, כדי שזו תעבור דירה מזכרון יעקב, וניתן יהיה להציג את המתווה החדש לראש המועצה – לפיו התלמידים התקבלו – ולפתוח את הת”ת מחדש.  

נשיא המוסדות בזכרון יעקב,  הגאון רבי חיים גרינמן, הורה בימים האחרונים להנהלה, כי במידה ומשרד החינוך לא יאשר את פתיחת התלמוד תורה, יוקם מוסד פרטי ללא קבלת תקציבים מהמדינה, וקיומו יתאפשר בעזרת תרומות.

זכרון יעקב

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות