דקירה בניו יורק: שחור פצע קשה ישראלי במרכז חב”ד – ונורה למוות

אזרח שחור נכנס בשעה 1:40 בלילה אל תוך בית המדרש במרכז חב"ד העולמי 770 שבברוקלין - ודקר בחור ישיבה מישראל שישב במקום • הצעיר נפצע באורח קשה בצווארו ופונה לבית חולים • הדוקר נורה בבטנו בידי שוטר - ומת מפצעיו בבית החולים • משטרת ניו יורק מתגברת כוחות: חשש למהומות • לא ידוע אם מדובר בפשע שנאה • תיעוד בפנים
יוני גרין
י"ז כסלו התשע"ה / 09.12.2014 09:12

אזרח שחור נכנס בערך בשעה 1:40 בלילה (שעון ניו יורק) אל בית המדרש הגדול שמרכז חב”ד העולמי-770 ברחוב איסטרן פארקווי שבברוקלין, דקר את לוי יצחק רוזנבלט, בחור ישיבה מישראל, בצווארו באמצעות סכין גדול – והחל להתפרע.

הבחור, בן 22, תושב ביתר עלית השוהה בניו יורק במסגרת לימודי ‘הקבוצה’ של ישיבות חב”ד, נפצע באורח קשה. הוא הוכנס בצהרים (שעון ישראל) לניתוח, לאחר שחלה החמרה במצבו.

כוחות הצלה שהגיעו למקום בתוך זמן קצר מצאו את הקורבן על המדרכה מחוץ למרכז חב”ד, כשהוא שותת דם, העניקו לו טיפול ראשוני, והוא פונה באמבולנס של ארגון ‘הצלה’ אל בית החולים, שם הוא מאושפז באורח קשה.

בחורי  ישיבה ששהו במקום רצו החוצה להזעיק את שוטרי משטרת ניו יורק המוצבים ברחוב. השוטרים פרצו פנימה באקדחים שלופים, ופקדו עליו להניח את הסכין שאחז בידו. בהתחלה הוא נענה ושמט את הסכין, אבל כאשר אחד קצינים ניסה להניח עליו אזיקים הוא אחז שוב בסכין והחל מאיים על השוטרים שוב. השוטרים ניסו לשכנעו שוב ושוב להניח לסכין, אך כאשר ביצע צעד שנראה כתקיפה הוא נורה  על ידי אחד השוטרים, ונפגע בבטנו.

הדוקר מת מפצעיו בבית החולים ‘קינגס קאונטי’ שבברוקלין.  משטרת ניו יורק נערכת בכוחות מתוגברים מחשש למהומות מצד השחורים.

כוחות משטרה גדולים נהרו לזירה ופתחו בחקירה ראשונית. הם חקרו בחורי ישיבה ששהו במקום בשעת האירוע, ואספו צילומים ממצלמות אבטחה. עדיין לא ברור האם מדובר בפשע שנאה.

מרכז חב”ד העולמי נסגר, והוא יישאר סגור גם הבוקר.

עד ראיה: “השחור בתחילה הסתובב בבית המדרש,  ואז שאל בחור אם יש כאן ספרים באנגלית. ואז ניגש אל קבוצת בחורים שישיבה בהתוועדות, ודקר אחד מהם. בחורים התחילו לצעוק: יש לו סכין – ורצו החוצה להזעיק שוטרים.

“השוטרים נכנסו פנימה וצעקו לשחור שיזרוק את הסכין ושלא יגרום להם לירות בו. הוא לא זרק – אז ירו בו”.

על פי עדויות שהגיעו לחרדים10, הדוקר הסתובב בימים האחרונים במרכז חב”ד העולמי.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות