איך קרה שנחום ברנע נאלץ להתנצל בפני חברת הכנסת איילת שקד

העיתונאי נחום ברנע מתנצל הבוקר ב'ידיעות אחרונות' בפני ח"כ איילת שקד: המשפט "אני אהיה שרת המשפטים. אני אבוא אליכם כדי להרוס אתכם" - לא נאמר על ידה • אז איך טעה העיתונאי הוותיק?
יוני גרין
ט"ו כסלו התשע"ה / 07.12.2014 10:46

נחום ברנע, העיתונאי המוביל של ‘ידיעות אחרונות’, מבהיר הבוקר: הציטוט שייחס בטורו ביום שישי ליו”ר סיעת הבית היהודי ח”כ איילת שקד לא נאמר על ידה – אך מאשים מקור במשרד המשפטים בהטעייתו.

 ברנע ציטט בטורו המתפרסם במוסף שבת את איילת שקד, כמי שלטענתו הבטיחה “להרוס” את הפרקליטות בממשלה הבאה.

“איילת שקד ראתה השבוע את אחת מבכירות הפרקליטות. ‘בממשלה הבאה’, אמרה שקד, ‘אני אהיה שרת המשפטים. אני אבוא אליכם כדי להרוס אתכם'”, כתב ברנע.

העיתונאי הדגיש כי לא הספיק לבדוק את אמינות הציטוט עם ח”כ שקד. ”ייתכן שאמרה אותם כבדיחה: יש לה נטייה לסוג כזה של הומור. וייתכן שלא”.

בעמוד הפייסבוק שלה תקפה שקד ביום שישי את ברנע: ”אתה עיתונאי מכובד, אז אם לא הספקת לבדוק, למה אתה כותב? היית עושה את זה גם לזהבה גלאון? ולא, לא אמרתי דבר כזה, אם זה בכלל משנה לך. אבל זה לא, העיקר לצייר את הימין מסוכן ואלים”.

ב’ידיעות אחרונות’ הבוקר הבהיר ברנע: “המשפט ‘אני אהיה שרת המשפטים. אני אבוא אליכם כדי להרוס אתכם’ שיוחס בטור ב’מוסף לשבת’ לאיילת שקד מהבית היהודי, לא נאמר על ידיה. הוא נאמר על ידי חברת כנסת אחרת, ולא בדיוק בנוסח הזה. מקור במשרד המשפטים הטעה אותי. אני מתנצל בפני איילת שקד ובפני הקוראים על הטעות. נחום ברנע”.

אז מי הטעה את העיתונאי הוותיק? ומדוע לא בדק את הדברים לפני הפרסום?

טל שניידר כותבת ב’פלוג’: “בירור זריז מעלה שברנע החליף בין שקד לח״כ מירי רגב אשר בשיחה עמי אישרה לי שהיא אכן זו שניהלה ישיבה מצומצת מאוד של כמה בכירי משרד המשפטים.. ואז אמרה רגב לנוכחים את הדברים: ‘מעולם לא עניין אותי תפקיד שרת המשפטים, הייתי רוצה להיות שרת המשפטים רק פעם אחת כדי להראות לכם עד כמה כל המערכות המשפטיות שלכם מנותקות מן העם. עד כמה אתם לא מבינים את הציבור הישראלי’.

בשיחה עמי הוסיפה רגב: ‘הדברים שאני אומרת בישיבות סגורות הם אותם הדברים שאני גם אומרת לך. אין לי מה להסתיר, זו הגישה שלי. יש לי ביקורת מאוד חריפה גם על שופטי העליון. כשקראתי את הכתבה של ברנע בעיתון, באמת התחלתי פתאום להיזכר בישיבה הזו ובדיוק מה נאמר שם’.”

על השאלה השנייה אין, לפי שעה, תשובה.

שקד

מתוך הטור של ברנע

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות