הנשיא לשעבר חוסני מובארק ובניו זוכו מכל האישומים

דרמה בבית המשפט המצרי: גזר הדין שהאשים את הנשיא לשעבר במותם של 240 בני אדם – בוטל • יחד עם הנשיא זוכו גם בניו • למרות זאת צפוי מובארק להישאר במאסר בגין הרשעות קודמות
אליעזר היון
ז' כסלו התשע"ה / 29.11.2014 18:32

בשנת 2012 הטיל בית המשפט מאסר עולם על נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק [86]. היום [שבת] ביטל בית הדין לערעורים את כל האישומים.

לאחר הרשעתו של הנשיא לשעבר, הורה בית הדין לערעורים במדינה על העמדתו למשפט חוזר, בו ניתן הפסק הסופי. במסגרת הזיכוי נוקה הנשיא לשעבר מהאשמות בגין מותם של כ-240 בני אדם, במהלך ההפגנות שפרצו נגד משטרו בשנת 2011 בכיכר תחריר וזכו לכינוי “אירועי האביב הערבי”.

כמו כן, זוכה מובארק מהאישומים בגין שחיתות ובגין ייצוא גז טבעי לישראל במחירים מוזלים.

מלבד מובארק עמדו לדין גם שני בניו, גמאל ועלא, שר הפנים במשטרו, חביב אל-עאדלי, ושישה מעוזריו. גם הם זוכו מכל האישומים שהיו נגדם.

יצויין כי למרות הזיכוי יוותר מובארק במאסר לאחר שלפני כחצי שנה הורשע ביחד עם בניו בגניבה של יותר מ-100 מיליון לירות מכספי ארמונות הנשיאות. על מובארק הוטלו אז שלוש שנות מאסר.

מובארק התראיין לרשת ‘אל בלד’ מיד לאחר הזיכוי ואמר כי פסק הדין הפתיע אותו. לדבריו, הוא היה סבור כי “יועלו נגדו אישומים נוספים מפוברקים”. הוא גם הוסיף כי עשר השנים האחרונות לשלטונו היו ‘שנות רווחה לעם המצרי, והוא זכה להתקדמות טכנולוגית גדולה”.

מהפכים במדינה

גזר הדין הדרמטי אינו בלתי צפוי לאור הארועים שעברו על המדינה הערבית הגדולה בשנתיים האחרונות.

לאחר המהפכה בה הודח מובארק, במהלכה זכה איש האחים המוסלמים מוחמד מורסי בשלטון, נכנסה מצרים לשנתיים של אי שקט בשיאם הודח מורסי והואשם בהרג מפגינים.

עדי מפתח רבים שהעידו כנגד מובארק חזרו בהם מעדותם. והמשטר החדש בראשותו של הנשיא החדש סיסי היווה רקע נח לזיכויו של הנשיא ובניו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות