אולטימטום: לפרק את ‘זלזניק האשכנזי’ באלעד או בית משפט

עמותת 'נוער כהלכה' הציבה אולטימטום: סגירה לאלתר של 'השלוחה האשכנזית' של בית הספר 'זלזניק' באלעד בגין אפליה - או ש"נעתור לערכאות המתאימות" • עו"ד יואב ללום למשרד החינוך: "להורות על שלילת תקצוב, הטלת סנקציות אישיות על המנהלת, ולהפסיק את תמיכת משרד החינוך בעיריית אלעד עד שתיפסק האפליה"
נחמן גור
ד' כסלו התשע"ה / 25.11.2014 23:04

הקרב על סמינר זלזניק באלעד: זהו אינו המכתב הראשון המשוגר מצד עמותת ‘נוער כהלכה’  בדרישה לסגור את סמינר זלזניק האשכנזי באלעד, אך הפעם מדובר במכתב רביעי – כנראה אחרון בסדרה – שלאחריו תוגש עתירה לבית משפט.

האולטימטום העולה מן המכתב חד וברור: סגירת השלוחה האשכנזית של סמינר זלזניק עד ל-26 לחודש. קרי, מחר.

למכתב זה קדמו שלושה מכתבים, בהם הוצגו טענות קשות על אפליה, לכאורה, שבוצעה במהלך הרישום לסמינר זלזניק, עת בוצע רישום נפרד עבור בנות אשכנזיות.

יו”ר עמותת ‘נוער כהלכה’ טוען: ‘הנהלת בית הספר מנסה… באופן שיטתי, לזרות חול בעיני משרד החינוך ולהסוות את העובדה שפתחה את השלוחה האשכנזית לבית הספר, במבנה אחר וללא רישיון כנדרש”.

עוד טוען עו”ד ללום, כי כדי להפעיל את ה’שלוחה האשכנזית’  עושה ההנהלה שימוש בכספי בית הספר ‘זלזניק’ המיועד לבנות מעדות המזרח.

“הנהלת בית הספר אף הוסיפה חטא על פשע והשתמשה (ועודה משתמשת) בכספי ציבור שהתקבלו ממשרד החינוך עבור הפעלת המוסד האוחז ברישיון, קרי בית הספר, על מנת לממן את אותה שלוחה אשכנזית בלתי חוקית ומפלגה”, נאמר במכתב.

“הכיתה נשואת המחלוקת מהווה מוסד חינוכי נפרד, המנוהל בשלט רחוק על ידי הגב’ זלזניק. כך, לתלמידות אותה כיתה יש תלבושת אחידה משלהן, זמני הפסקות נפרדים, מורות השייכות לבית הספר והליכי קבלתן התנהלו מול נציגי בית הספר.

“גם בכך לא תמו ניסיונות הנהלת בית הספר להטעות את משרד החינוך, ולאחר שהתקבלו תלונות על ההפרדה ניסתה ההנהלה, כמו גם העירייה, לטעון כי מדובר במוסד חינוך נפרד העתיד להפוך לתיכון עירוני.

“יובהר, מדובר במס שפתיים… ניתן לראות בנקל כי אין המדובר בבית ספר עירוני והכיתה נשואת המחלוקת מהווה שלוחה ‘אשכנזית’ של בית הספר תיכון בית יעקב החדש סמל 442269 המנוהלת אף היא על-ידי הגב’ זלזניק ועמותת מרכז החינוך לבנות אלעד.

“בנוסף, הנהלת בית הספר תיכון בית יעקב החדש סמל 442269 ועמותת מרכז החינוך לבנות אלעד, היא הבעלות המפעילה את בית הספר, ניסו ליצור מצג שווא כאילו ה’שלוחה האשכנזית’ של בית הספר הינה חלק מסמינר לדעת חכמה, ולחילופין בימים האחרונים הגרסה שונתה ומוצג מצג שווא כאילו בית הספר מצוי בבעלות עמותה אחרת, היא עמותת תפארת החיים אשדוד – אולם אין בכך כל ממש.

“ניסיונות הנהלת בית הספר להתל במשרד החינוך מקבלים רוח גבית מראש עיריית אלעד מר פורוש, אשר בגין לחצים פוליטיים תומך באפליה הפסולה בה דוגלת ואותה נוקטת בפועל הנהלת בית הספר”.

עו”ד ללום חוזר וטוען, כי “הנהלת בית הספר עושה שימוש בלתי חוקי בכספי ציבור המתקבלים ממשרד החינוך בכדי לממן את המוסד המפלה הפועל ללא רישיון”.

זלזניק, אלעד

לדבריו, המורות, “המדווחות במצבת המורות למשרד החינוך והמועסקות בבית הספר אשר פועל ברישיון ומתוקצב על ידי משרד החינוך מועסקות חלק מהזמן על ידי הנהלת בית הספר ‘בשלוחה האשכנזית’, הפועלת כאמור ללא רישיון ותוך יצירת אפליה קשה”.

בנוסף, “השלוחה של בית הספר… פועלת מתוך קראוון שמומן על ידי תקציב מינהל הפיתוח במשרד החינוך וניתן לעמותה על ידי העירייה, וזאת בזמן שבעיר ישנה מצוקת מבני ציבור”.

לטענת עו”ד ללום, “התנהלות משרד החינוך לנוכח האפליה הקשה המתרחשת בבית הספר… וההתעלמות מהפניותיי שבנדון, הינה תמוהה לכל הפחות”.

הוא אף תוהה מדוע משרד החינוך אינו נוקט בצעדי האכיפה הנדרשים, ומסיים בדרישות הבאות:

א.  להורות בצו ולאלתר על סגירת השלוחה האשכנזית.

ב. להורות על סגירת בית הספר תיכון בית יעקב החדש סמל 442269 עצמו המנוהל על ידי גב’ זלזניק, המפר את חובת השוויון והמפעיל שלוחה בלתי חוקית וללא רישיון.

ג. להורות על שלילת תקצוב מבית הספר לאור ההפרות הבוטות של נהלי משרד החינוך ומניעת שימוש בכספי ציבור לצרכים פסולים.

ד. להורות על הטלת סנקציות אישיות נגד מנהלת המוסד גב’ זלזניק הבעלות על בית הספר והמורות המלמדות בבית הספר האשכנזי המפלה, לרבות שלילת רשיון הוראה.

ה. להפסיק את תמיכת משרד החינוך בעיריית אלעד בגין בית הספר, עד אשר תיפסק האפליה המנויה לעיל.

באם לא יבוצעו כל הנ”ל, עד ליום 26.11.14, “לא תיוותר בידי מרשתי כל ברירה אלא לעתור לערכאות המתאימות”.

שי פירון

מכתב זה שוגר גם אל לשכתו של ראש העיר, ישראל פרוש, כשאליו נלווה מכתב נוסף – אישי:

“אנו מתכבדים בזה לפנות אליך בעניין שבנדון, כדלקמן.

רצופים בזה ארבעת מכתבינו בעניין שבנידון, אשר הופצו לגורמים השונים המנויים בהם, לרבות לכבודו.

למען הסדר הטוב, נבקשך להפעיל את סמכויותיך כראש הרשות העירונית לשם הסדרת המצב בהתאם לחוק, לאלתר”.

ממשרד החינוך לא נמסרה עד כה תגובה לדברים.

גם מעיריית אלעד טרם נמסרה תגובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הינה שינאת החינם שהחריבה אותנו אז. וגם היום מחריבה אותנו.
    25/11/2014 23:48
    חיים
  1. לא צריכים לשאול למה היו פיגועים קשים – זה מובן מאליו.
    אבל כל הרבנים שותקים לפשעים אלו.