ערבי שהסיע אחיות הותקף בב”ב • אחות: “שנהייה בלינץ’? התביישתי”

נערי שולים תקפו בליל שבת נהג מונית ערבי שהסיע אחיות יהודיות מבית החולים מעיני הישועה - וניפצו את שמשות הרכב • האחות סימה זיו לחרדים10: אחת מהנוסעות כמעט ופונתה לחדר מיון, תנו לנו את הכבוד המגיע לנו" • מנכ"ל המרכז הרפואי: "מתאמים מול גורמי העירייה והמשטרה לצורך אבטחת נסיעות אלו בעתיד"
א' כסלו התשע"ה / 23.11.2014 15:17

נערי שולים תקפו בשבת נהג ערבי שהסיע אחיות מבית החולים ‘מעיני הישועה’ בבני-ברק.

המקרה התרחש בליל שבת, בעת שנהג מונית ערבי היה בדרכו מבית החולים עם אחיות יהודיות שסיימו משמרת. כמה נערי שולים החלו להתגרות בנהג, ככל הנראה על רקע היותו ערבי. לטענתם, הנהג ניסה לדרוס אותם, אך האחיות היהודיות הכחישו זאת בתוקף.

הצעירים יידו אבנים על הרכב, ניפצו את השמשות, ואף פגעו בנוסעות.

אחת הנוסעות ברכב הייתה סימה זיו, אחות בכירה ומיילדת ב’מעיני הישועה’. במוצאי השבת היא פרסמה בדף הפייסבוק שלה פוסט כאוב:

“כידוע לכם אני גם עובדת כאחות אחראית ומיילדת במעייני הישועה בבני ברק.

אתמול יום שישי לאחר משמרת ערב הותקפנו על ידי “חרדים”המתכנים ונראים כחרדים, ליד מכבי אש בבני ברק. כ-25 איש ובני נוער ניפצו, שברו את זכוכית המונית. כמעט הכו את האחיות שכל מה שרצו זה לחזור הביתה בשלום לאחר משמרת ערב.

“על פי חוקי ההלכה לנשים דתיות מותר לעבוד בשבת אם נהג גוי מחזיר אותם. וכך הבית חולים נוהג. זאת אומרת מי שעובד בשבת חייב לחזור על ידי נהג גוי, אף אחת לא חשבה שנהיה באמצע לינץ’ של יהודים חרדים אשר קוראים לעצמם חרדים”, כתבה זיו.

“התביישתי!!!”, היא ממשיכה, “בכדי ליילד אדמו”רים ובני אדמו”רים צוות המיילדות מעולה. בכדי לטפל בתושבי בני ברק הצוות מצויין. זה התודה?? זו ההוקרה??”, היא שאלה בכאב. “כל מה שהצוות הסיעודי רצה זה לחזור הביתה בשלום”. היא מתארת את התחושות: “זה היה מפחיד,יכול היה להגמר ברצח ובשפיכות דמים. האם זו פניה של החברה החרדית? אני בטוחה שלא”.

לדבריה, “הצוות הסיעודי אינו מוכן לנסוע בהסעות עד שלא יהיה ליווי משטרתי. בתוך בני ברק. בושה וחרפה!”, היא מסיימת את הפוסט הנזעם.

בשיחה עם חרדים10, סיפרה סימה זיו: “האירוע היה מביש. אני עובדת בבית החולים 24 שנים, היו בעבר מקרים של דפיקות על הרכב או אבן פה ושם. אבל הפעם זה עבר כל גבול. הוגשה תלונה למשטרה, ואני מכאן קוראת לציבור, תנו לנו את הכבוד המגיע לנו. זה ממש לא משנה אם זה נוער שוליים כמו במקרה הזה”.

היא הוסיפה: “אחת מהנוסעות כמעט התפנתה לחדר מיון. הבעיה צריכה להיפתר אחת ולתמיד”.

אייסר, הנהג הערבי, אמר בשיחה עם חרדים10: “המקרה היה ברחוב השומר ליד תחנת כיבוי אש. אני הייתי עם המונית והסעתי את העובדות. ומאחורי נסע עוד רכב עם עובדות נוספות. זה היה ברור לי שהנערים התכוונו לפגוע בי. הגשתי תלונה במשטרה והיום הייתי שוב בתחנת משטרה כדי לוודא שהם אכן מטפלים בזה”.

תגובת מנכ”ל המרכז הרפואי,  גרשון לידר: “בית החולים פועל בהכוונת גדולי ישראל וחברי ועד ההלכה ה”ה מרנן: הרב וואזנר, הרב קרליץ, הרב זילברשטיין, הרב קניבסקי, הרב משה שאול קליין, הרב שריאל רוזנברג ורב בית החולים הרב יוסף הופנר.

“לצערנו, נערי שוליים פורקי עול תוקפים אחת לתקופה את רכבי ההסעות הנהוגים בידי נוכרים. מדובר בסכנת חיים לנוסעי הרכב ועל כן הוגשה תלונה במשטרה. המרכז הרפואי עומד בנושא בתיאום מול גורמי העירייה והמשטרה לצורך אבטחת נסיעות אלו בעתיד”.

לידר הוסיף: “נזכיר, כי לפני מספר חודשים אישר שר התחבורה ישראל כץ את פתיחת שער החירום מבית החולים לכביש 4 – גהה, ואנו מקווים כי ביצוע הנ”ל יסייע בין השאר גם לפתרון בעיה זו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השבאבניקים של בני ברק או כל מקום אחר צריכים להיות מוטלים מאחורי סורג ובריח גם אם אבא שלהם לובש פראק ומגדל זקן ארוך ולבן
    23/11/2014 16:35
    שאול
  1. השבאבניקים של בני ברק או כל מקום אחר צריכים להיות מוטלים מאחורי סורג ובריח גם אם אבא שלהם לובש פראק ומגדל זקן ארוך ולבן הם לא מיצגים אף אחד חוץ מייצר רע של פורקי עול אשרי מי שיפלה בם את מכותיו ויכניסם אחר כבוד למקומם הטבעי – בית סוהר