האדמו”ר מויז’ניץ המליץ לחסידיו: “אל תעסיקו פועלים ערבים”

האדמו"ר מויז'ניץ אמר לחסידיו: "לאחר שאחד מהמרצחים עבד סמוך לבית הכנסת - ומשם הכיר את מבואותיו, נדרש להיזהר מהעסקת ישמעאלים" - אולם הדגיש: "אין כאן ציווי אלא הסבת תשומת לב"
יוני גרין
כ"ז חשון התשע"ה / 20.11.2014 01:13

האדמו”ר מויז’ניץ המליץ לחסידיו להימנע לפי שעה מהעסקת עובדים ערבים.

את הדברים אמר האדמו”ר במסיבת פרידה מחסידיו במודיעין עלית, שנערכה  לפני שובו אל ביתו בבני ברק.

בדבריו התבטא האדמו”ר בכאב על הטבח בבית הכנסת ‘בני תורה’ בשכונת הר נוף,  בו נרצחו ארבעה קדושים הי”ד – ואמר: “ליבנו כואב ודואב מעקידת הנעקדים על קידוש ה’ בעיר הקודש ירושלים, ע”י מרצחים שפלים מגזע ישמעאל”.

אחר כך  התייחס גם להעסקת ערבים: “לאחר שאחד מהמרצחים עבד סמוך לבית הכנסת – ומשם הכיר את מבואותיו, נדרש להיזהר מהעסקת ישמעאלים, ולדעתי במצב הקיים יש להימנע מלהעסיקם”.

יחד עם זאת, הדגיש האדמו”ר: “אין כאן ציווי כי אם הסבת תשומת הלב”.

קדם לאדמו”ר מויז’ניץ בהוראה דומה – האדמו”ר מקרלין סטולין, שהורה לחסידיו שלא להעסיק פועלים ערבים במוסדות החסידות.

הערב התעוררה סערה פוליטית, לאחר שפורסם כי ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, הורה להפסיק את העבודות לבניית ממ”דים במוסדות החינוך בעיר, בשל העובדה שאת העבודות מבצעים פועלים ערבים.

שמעוני הסביר כי נוכחות מוגברת של פועלים ערבים בסמיכות למוסדות החינוך עלולה לפגוע בתחושת הביטחון של התושבים, ועל כן תיעצר עבודתם עד להירגעות המתיחות הביטחונית.

התגובות מהצד השמאלי של המפה הפוליטית לא איחרו לבוא, ורבים מדוברי השמאל טענו: “מדובר בהחלטה מסוכנת המנוגדת לעקרונות הדמוקרטיה ולחוקי מדינת ישראל האוסרים אפליה מכל סיבה שהיא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות