סיקור מוטה בחו”ל: “4 ישראלים ושני פלסטינים נהרגו בהתקפה”

רשת CNN דיווחה על הטבח בבית הכנסת הבוקר, כשהיא משווה בין הנרצחים הי"ד למחבלים • כתב הרשת אף אמר: "משטרת ישראל ירתה למוות בפלסטינים" • בלע"מ יערכו בירור ויסיקו מסקנות
נחמן וייס
כ"ה חשון התשע"ה / 18.11.2014 15:23

הטבח בבית הכנסת: התקשורת העולמית ממשיכה בסיקור מוטה כנגד ישראל, גם כאשר מדובר בפיגועים נפשעים, כדוגמת זה שארע הבוקר.

ברשת CNN דיווחו, כי “ארבעה ישראלים ושני פלסטינים נהרגו בהתקפה על בית הכנסת בירושלים”.

כתב הרשת בישראל, בן וודמן, אף אמר בדיווח ראשוני, כי משטרת ישראל ירתה למוות בשני פלסטינים.

לאחר מכן, תוקן הדיווח מעט, והכותרת שונתה ל”ארבעה ישראלים נהרגו בהתקפה על בית כנסת”.

בעקבות זאת פנה יוסי דגן ראש מערך ההסברה של מועצת שומרון, לראש לע”מ ניצן חן, בדרישה לשלול את תעודת העיתונאי של וודמן.  לדבריו,”אין שום מציאות בעולם שבה כתבים יוכלו לדווח על משהו דומה בארצות במקרה של מתקפת טרור והכלל הזה צריך להיות תקף גם הזרים בישראל. יש רעים ויש טובים, יש רוצחים ויש נרצחים”.

הוא הוסיף כי, “הזירה התקשורתית הפכה בשנים האחרונות לזירה לא פחות חשובה מהשדה המלחמתי ומדינת ישראל צריכה לנקוט בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת לדרוש את הכיסוי התקשורתית המינימאלי. סיקור תקשורתי כזה נותן לגיטימציה לרצח הבא. מי שמפסיד בתקשורת מפסיד בסוף גם במלחמה”.

בתגובה השיב חן, כי מדובר באירוע חמור המנוגד לכללי אתיקה אוניברסליים. “אני אערוך בירור מול ראשי כלי התקשורת ויוסקו מסקנות בהתאם”, אמר חן.

בחלק גדול מכלי התקשורת בעולם, העניקו לפיגוע את הכותרות הראשיות, אולם בחלקם הדיווח הוצנע.

יצויין, כי בפיגוע הדריסה לפני כחודש שאירע ברכבת הקלה, בו נרצחו שני יהודים, דיווחה סוכנות הידיעות AP: “משטרת ישראל ירתה באדם במזרח ירושלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תפסיקו להתבכיין
    18/11/2014 18:12
    משה חיים
  1. תכניסו טוב טוב לראש את מאמר חז”ל בידוע עשיו שונא ליעקב זה המציאות בהר סיני ירדה שנאה ליהודים וזה ישאר ככה עד ביאת הגואל