עליזה לביא תקפה: החרדים החרימו דיון על בריאות האישה החרדית

הוועדה לקידום מעמד האישה התכנסה לדון בבריאות האישה החרדית • הח"כים החרדים החרימו - והיו"ר ח"כ עליזה לביא תקפה: "ציפיתי שיהיו בדיון ח"כים חרדים ולא הגיע אף לא אחד" • מקלב: "מטרתה לנגח את הציבור החרדי ונציגיו"
י"ט חשון התשע"ה / 12.11.2014 12:56

הבוקר (רביעי) התכנסה הוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת, בראשות ח”כ עליזה לביא מיש עתיד כדי לדון בנושא בריאות האישה החרדית.

הח”כים החרדים העדיפו שלא להתייצב בדיון, נאמנים לעיקרון לפיו לא משתפים פעולה עם מפלגת יש עתיד, הלוחמת בחרדים ובעולם הישיבות.

בהודעה לתקשורת שהועברה על ידי דובר הוועדה, מוחה ח”כ לביא על מה שהיא מכנה “אפס נוכחות של ח”כים חרדים בדיון על בריאות נשים חרדיות”, ועל כך שמדובר ב”מעילה בציבור שבוחר אותם”.

“ציפיתי שיהיו בדיון היום ח”כים חרדים ולא הגיע אף לא אחד”, אמרה לביא. “אני מאוכזבת שהם לא כאן. זיהיתי קבוצות שלא מיוצגות בכנסת ישראל, כמו הנשים החרדיות, כדי שלא תמשכנה להיות שקופות בפני המחוקק והבאתי אותן כמשקיפות, על מנת שיוכלו להעלות נושאים בוערים מהמגזר. חוסר הייצוג של הח”כים החרדים הוא מעילה בציבור שבוחר אותם, ואני מצפה לעבוד עם הנציגים שלהם בהמשך”.

ח”כ אורי מקלב מיהדות התורה מיהר להגיב על דבריה:

“מטרתה של ח”כ עליזה לביא לנגח את הציבור החרדי ונציגיו. מעולם היא לא קידמה דבר למען הציבור החרדי, אלא להיפך מן הדברים. היא באופן עקבי גורמת נזק ישיר ועקיף לציבור החרדי.

“משכך, לא עלה בדעתנו באופן כלשהו לשתף פעולה ואפילו למראית עין. פעילותינו הפרלמנטרית העיקשת במליאת הכנסת ובוועדותיה ידועה ללא עוררין. משכך, המציאות טופחת על פניה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות