דליה למקוס הי”ד הובאה למנוחות • האב: “רצח כי את יהודיה”

דליה למקוס הי"ד שנרצחה בפיגוע בצומת אלון שבות הובאה למנוחות • אביה ספד: "המחבל לא הבין שבמעשה הרצח הוא לא יצליח לשבור אותנו" • האחות שושנה: "מקווה שהמחבל לא ישתחרר" • האחות מיכל: "אל תפסיקו לנסוע בטרמפים" • שי כץ, שהתעמת עם המחבל: "כשדקר את דליה שמעתי אותו צועק 'אללה אכבר', עם מבט של טירוף בעיניים"
יוני גרין
י"ח חשון התשע"ה / 11.11.2014 12:11

ביישוב תקוע שבגוש עציון התקיימה הבוקר (שלישי) הלווייתה של דליה למקוס הי”ד, תושבת היישוב בת ה-26 שנרצחה אתמול בפיגוע דקירה רצחני בצומת אלון שבות.

האב, נחום למקוס, ספד לבתו: ”המחבל רצח אותה כי הייתה יהודיה, כי היא ממשיכה את דרך עם ישראל. המחבל לא הבין שבמעשה הרצח הוא לא יצליח לשבור אותנו ואת הזיקה שלנו לארץ ישראל”.

האב הכואב הוסיף: “במאור פנייך, ביופייך ובטוב ליבך, הלכת בדרכה של שרה אימנו. עזרת לנו ולכל עם ישראל. זכית למות על קידוש השם ועל קידוש הארץ. דליה אהובה, את מצטרפת לאימותינו הקדושות. תשבי בצל השכינה”.

יו”ר הכנסת, ח”כ יולי אדלשטיין, תושב גוש עציון, ספד גם הוא: ”נתת, התנדבת וחיפשת להטעין את חייך במשמעות. להרבות חסד ולהרבות אור. נמשיך לנסוע בטרמפים ואם הטרמפיאדה תזוז, זה רק בגלל שהישוב אלון שבות גדל. הפכת לסמל של בני האור נגד בני החושך”.

הרב אבי וולפיש, רב הקהילה בה חברה משפחת למקוס, ספד לה: “צדיקה הלכה מאיתנו והרשע עדיין חם. אנחנו כואבים ודואבים ומנסים לספוג את המציאות הקשה. בחייך הקצרים כל כך נגעת בכל כך הרבה אנשים. האובדן הוא של כל עם ישראל ובמיוחד של הילדים בתקוע ששמרת עליהם. עולם מלא של יופי וצבע נגדע באופן אכזרי”.

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל: ”נרצחת מסיבה אחת – כי את יהודיה. לא נשכח ולא נסלח. ארץ ישראל נבנית על גיבורים כמוך שנרצחו על ידי בני עוולה. נגביר את ההתיישבות והחסד ולא נישבר לעולם. נמשיך לדרוש מממשלת ישראל למגר את הטרור ולהגביר את ההתיישבות”.

מיכל, אחותה של דליה, סיפרה כי הן לא תמיד היו חברות טובות: ”אחרי פיגוע הדקירה ב-2006 שאלתי אותך איך את יכולה להמשיך לעמוד בטרמפים, ואמרת לי ‘נראה לך שאני אתן להם לנצח אותי?’. אני רוצה לצרוח לאבא, לצרוח לאמא, לצרוח לאומה כולה ובעיקר לעצמי – אל תפסיקו לנסוע בטרמפים. אל תפסיקו.

“אל תתנו להם את התענוג הזה למנוע מאיתנו לחיות את החיים שלנו. אנשים נרצחים בירושלים בתל אביב ובגוש עציון. לאלוקים אני רוצה לומר ‘ה’ נתן וה’ לקח, יהי שם ה’ מבורך'”.

אחותה הגדולה של דליה, שושנה, סיפרה על השמחה הגדולה שהיתה בבית כשדליה נולדה. ”כמה חוויות עברנו ביחד… דליה אני אוהבת אותך. מתי תחזרי? אני מקווה שהמחבל שרצח אותך ישלם על כך ולא ישתחרר”.

למקוס נדרסה על ידי המחבל מאהר אל-אשלמון, בן 30, איש הג’יאהד האיסלאמי, תושב חברון, שדקר אותה למוות. הפיגוע התרחש לא הרחק מהטרמפיאדה ממנה נחטפו שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי”ד.

דליה הותירה אחריה זוג הורים, ברנדה ונחום, שני אחים ושלוש אחיות.

שי כץ, שהתעמת אתמול  עם המחבל שביצע את פיגוע הדקירה, שחזר בגלי צה”ל את רגעי האימה:

“לא הייתי חמוש בשום דבר. היה לי ברור שאם אגיע אליו בידיים חשופות הוא ידקור אותי, אבל הבנתי שאם אעשה מאמץ ואמשוך אותו אלי, שיעזוב את הפצועה, אוכל לנסות להרוויח קצת זמן.

“בזמן שהוא דקר את דליה שמעתי אותו צועק ‘אללה אכבר’. היה לו מבט של טירוף בעיניים והיה ברור שהוא פועל בצורה מאוד החלטית ונמרצת”.

מקור: ערוץ 7

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות