נפטר מפצעיו אלמוג שילוני הי”ד • “ירא שמיים אמיתי”

בבית החולים תל השומר נפטר אלמוג עשאל שילוני הי"ד, חייל שומר מצוות בן 20 ממודיעין, שנפצע אנוש בפיגוע הדקירה בת"א • הרב דב לפשיץ, מרבני הנח״ל החרדי, במסגרתו שירת שילוני: "דאג לכל החיילים סביבו להעלותם בתורה ויראת שמים"
י"ז חשון התשע"ה / 10.11.2014 21:37

בבית החולים תל השומר נפטר הערב (שני) מפצעיו החייל אלמוג עשאל שילוני הי”ד, בן 20, שנפצע אנוש בפיגוע דקירה סמוך לתחנת הרכבת ברחוב ההגנה בתל אביב.

אלמוג הי”ד, חייל שומר מצוות ממודיעין, הגיע ללא דופק וללא נשימה אל בית החולים על-שם שיבא בתל השומר, ולא הצליח לשרוד את הפציעה הקשה. מדוברות בית החולים נמסר: “לאחר מאמצי החיאה שנמשכו עוד מהשטח והמשיכו במשך שעות בבית החולים, נקבע מותו של פצוע הדקירה שהגיע מוקדם יותר היום לבית החולים”.

אחיו התאום, סהר שילוני, סיפר על הרגעים שקדמו לפיגוע:  “ממה שהבנו, המחבל ניסה לחטוף לו את הנשק, אבל אחי התנגד, הדף אותו ואז הוא הוציא סכין. אחי רק רצה לחזור לבסיס, ופשוט נדקר ונפצע. זה פשוט לא יכול להיות ככה. יש פה חיילים ואנשים שנפצעים, שנדקרים ברחוב, אי אפשר ללכת במדינה הזאת לבד, אי אפשר ללכת במדינה הזאת בשקט. זו המדינה שלנו, נלחמנו עליה, אחי התאום נלחם עליה”. המשפחה, מתברר, קיבלה את ההודעה רק יותר משעה אחרי הפיגוע.

עם היוודע הבשורה המרה, אמר האח התאום: “זה כאב שאי אפשר להכיל, זה אחי, הנשמה שלי השנייה”.

הרב דב לפשיץ, מרבני עמותת הנח״ל החרדי, במסגרתו שירת שילוני, ואשר ליווה את אלמוג במהלך שירותו סיפר:  ״אלמוג היה ירא שמיים אמיתי. דאג לכל החיילים סביבו להעלותם בתורה ויראת שמים. מפקד נערץ על פקודיו. הלב שלי נשבר על הירצחו על ידי בן עוולה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים״.

הרב דב לפשיץ, מרבני עמותת הנח״ל החרדי (נצח יהודה) אשר ליווה את אלמוג במהלך שירותו, סיפר כי ״אלמוג היה ירא שמיים אמיתי. דאג לכל החיילים סביבו להעלותם בתורה ויראת שמים. מפקד נערץ על פקודיו. הלב שלי נשבר על הירצחו בידי בן עוולה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים״.

אמוג שילוני הי”ד נפצע באורח אנוש מדקירות בגפיים, בבטן ובחזה, בידי מחבל. הוא טופל במקום על ידי חובשים ופרמדיקים של מד”א ואיחוד הצלה ופונה לבית החולים שיבא בתל השומר. המחבל הערבי, נור א-דין אבו חאשיה, בן 18 ממחנה הפליטים עסכר ליד בשכם, נאבק עם שוטרים ואזרחים בזירת הפיגוע, ונמלט א תוך לבניין מגורים ברחוב לבנדה הסמוך.

שוטרים ולוחמי מג”ב דלקו אחריו ולכדו אותו בקומה הרביעית של הבניין. הוא הועבר לחקירת השב”כ.

אלמוג שילוני

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חייל חרד
    11/11/2014 00:49
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)