השרים אישרו: חוקי הכנסת יחלו גם ביו”ש • לבני תגיש ערר

ועדת השרים לחקיקה אישרה את 'חוק הנורמות' המבקש להחיל את חוקי הכנסת על שטחי יו"ש • לבני ויש עתיד התנגדו ויגישו ערר • אלקין: "שיוויון זכויות אצל לבני נעצר כשמדברים על יו"ש" • גלאון: "יצור אפרטהייד"
ט"ז חשון התשע"ה / 09.11.2014 16:48

‘חוק הנורמות’, שיזמו ח”כ יריב לוין ואורית סטרוק, הקובע כי כל חקיקה ישראלית שתעבור בכנסת, תחול ביהודה ושומרון באמצעות צו של אלוף הפיקוד, אושר בועדת השרים לחקיקה. שרת המשפטים ציפי לבני תגיש ערר.

על פי הצעת החוק, כל חוק חדש שתחוקק הכנסת, יחול בשטחי יהודה ושומרון, שאינם בריבונות ישראלית, בתוך 45 יום, על ידי צו אלוף. במידה ולאלוף יש עירעורים על החוק, הוא יגיש אותם לכנסת שתדון בהם בחזרה.

בחוק תמכו ששה שרים: אורי אריאל, אורי אורבך, יאיר שמיר, גלעד ארדן, סופה לנדבר ויובל שטייניץ. והתנגדו ארבעה: ציפי לבני, יאיר לפיד, יעקב פרי ויעל גרמן. השרה לימור לבנת נמנעה.

לבני, כאמור, הודיעה כבר כי היא ולפיד יגישו ערר על האישור.

יוזמי החוק, סטרוק ולוין, המשמשים כיושבי ראש השדולה למען ארץ ישראל אמרו: “אנו מברכים על ההחלטה החשובה של ועדת השרים לאשר את הצעת החוק.

“זוהי החלטה חשובה שיש בה כדי למנוע אפליה של ממש. אנו מקווים שהממשלה תתאחד כולה מאחורי הצעת החוק, ומצפים גם משרים שאינם תומכי ההתיישבות אך הם ודאי תומכים בזכויות אזרח, לתמוך בזכויות האזרח של המתיישבים, ולאפשר לנו להמשיך ולקדם במהירות האפשרית”.

יו”ר הקואליציה ח”כ זאב אלקין מסר בתגובה: ”אני שמח שהרוב בוועדת השרים לחקיקה מבין את העובדה הפשוטה שלמאות אלפי ישראלים ביהודה ושומרון מגיעות את אותן הזכויות כמו לשאר אזרחי מדינת ישראל”.

אלקין תקף את לבני ואמר: “צר לי ששרת המשפטים ציפי לבני שרוממות שיוויון בפני החוק בגרונה, נלחמת כלביאה כדי להמשיך אפליה לרעה של ציבור חלוצי נפלא זה. כנראה ששוויון בפני החוק ושיוויון זכויות אצל לבני נעצר כשמדברים על מעלה אדומים או אריאל״.

יו”ר חוקה חוק ומשפט, ח”כ דוד רותם, מיוזמי החוק, הגיב: “מאות אלפי ישראלים מצביעים לכנסת, אבל חייהם מנוהלים לא על ידה אלא על ידי אלוף פיקוד המרכז. חוקים חשובים רבים כמו שירותי רפואה והצלה, נגישות נכים ואיכות סביבה לא חלים באזורים אלו. מטרת החוק היא לאפשר נורמאליות ביו”ש והוא צעד ליצירת שיוויון בחייהם של כלל אזרחי ישראל בכל רחבי הארץ”.

יו”ר מרצ ח”כ זהבה גלאון, תקפה את החוק, וטענה כי הוא מנוגד לדין הבינלאומי: “מי שבחר לגור בהתנחלויות ידע שמדובר בשטח כבוש, ועכשיו הוא זועק את זעקת הקוזק הנגזל ומבקש לעשות סיפוח דה פקטו של השטחים, תוך החלתו רק על המתנחלים, מה שמייצר מדיניות של אפרטהייד והאפליה בין דם לדם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות