המשפט יתבטל? הפסיכיאטר קבע: “רוצח השכן באשדוד לא היה שפוי”‎

לפי הפסיכיאטר המחוזי, אמיר בסטיקר שדקר למוות את שכנו איתי מור ז"ל לא כשיר לעמוד לדין • טען שביצע את הרצח כי "שמע קולות שהורו לו" • בפרקליטות שוקלים אם לבטל את המשפט • במקרה כזה הוא צפוי להישלח לבית חולים פסיכיאטרי
חיים טוויל
י"ט אדר התשע"ח / 06.03.2018 11:03

 יחמוק מהאישום? חוות הדעת הסופית של הפסיכיאטר המחוזי קובעת כי אמיר בסטיקר, בן 25, שרצח בחודש ינואר את שכנו איתי מור ז”ל באשדוד, איננו כשיר לעמוד לדין.

לפי דיווח של תמיר סטיינמן בחדשות 2, על פי חוות הדעת שהושלמה ביום חמישי והוגשה היום (שלישי) לצדדים, הרוצח –  שטען שביצע את הרצח כי שמע “קולות בשר ודם” שהורו לו לעשות כך, לא היה כשיר בזמן הרצח ולא הבדיל בין טוב לרע.

לפני כשלושה שבועות הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד  בסטיקר, וכעת ישקלו אם לבטל אותו ואת המשפט כולו.

במקרה כזה צפוי בסטיקר להישלח לבית חולים פסיכיאטרי.

לפי הדיווח בחדשות 2, במהלך הדיון שיתקיים היום צפויה הפרקליטות לבקש לדחות את המשך הדיונים על מנת לבחון את חוות הדעת.

“הפסיכיאטר המחוזי קבע שהוא לא ידע להבחין בין טוב לרע בעת ביצוע המעשה, ולכן קמה לו הגנה של אי שפיות הדעת ולא ניתן להעמידו לדין בגין המעשה”, אמרה עורכת דינו נטע לב. “דברי הפסיכיאטר היו ברורים ואני סבורה שיש להסתפק בכך, לסיים את ההליך ולשלוח אותו לאשפוז”.

לפני כשלושה שבועות פורסם כי סגן הפסיכיאטר המחוזי ביקש זמן נוסף כדי לבחון מצבו הנפשי של בסטיקר ואף ביקש לאשפז אותו בכפייה. בסטיקר התנגד וטען שהוא שפוי.

לפי כתב האישום, בתאריך 17.1 בשעה 21:00 לערך ירד איתי ז”ל, אב לארבעה בן 44,  אל חצר הבניין על מנת לזרוק את הזבל וכששב לבניין התמהמה בקומה הראשונה, הקומה בה מתגורר הנאשם, תוך שניסה לסדר את אור חדר המדרגות מתוקף היותו בתפקיד ‘ועד הבית’.

בשלב זה בסטיקר, שישב בסלון ביתו באותה העת, שמע רעש מכיוון חדר המדרגות, קם ממקומו והסתכל דרך עינית הדלת. כשהבחין במור העומד מול ארון החשמל הפתוח, ניגש למטבח והוציא מהמגירה סכין חדה בעלת להב באורך של כ-13 ס”מ.

הוא אחז בסכין בידו, פתח באיטיות של דלת הדירה ורץ לעבר מור. בסטיקר החל לדקור אותו מספר פעמים בבית החזה בפלג גופו העליון.

על פי כתב האישום, הסכין נשברה מעוצמת הדקירות והלהב התנתק מידית האחיזה. מור התמוטט על הרצפה כשהוא נאנק מכאבים, בעוד בסטיקר נכנס לדירתו ונעל אחריו את הדלת.

שכנים המתגוררים בבניין, בהם אשתו של מור, שמעו את הצעקות מחדר המדרגות, יצאו מבתיהם וחזו בו כשהוא מוטל על רצפת הבניין מתבוסס בדמו.

מור ז”ל פונה לבית החולים ‘אסותא’ בעיר, שם נפטר מפצעיו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות