מקלב חושף את הצביעות: “זועבי נכס אלקטורלי לליכוד”

ח"כ מקלב תקף בדיון בוועדת החוקה על חוק ההשעיה: "היום זה טרור ומחר החוק יופנה נגד כל מי שחושב אחרת. החוק הזה מיותר" • "הליכוד לא באמת רוצה להשעות את חברי הכנסת הערבים אלא להראות שהוא נלחם"
יוני גרין
כ' אדר א' התשע"ו / 29.02.2016 19:37

דיון סוער נערך היום (שני) בוועדת החוקה של הכנסת, שאישרה לקריאה ראשונה את הצעת ‘חוק ההשעיה’ שתאפשר להשעות חברי כנסת באשמת “התנהגות בלתי הולמת”.

במהלך הדיון הבהיר חבר הוועדה ח”כ אורי מקלב, כי הוא אמנם יתמוך בחוק משיקולים קואליציוניים, אך ההתנגדות לחוק רבה, וכי הוא בטוח שייערכו בנוסח החוק שינויים רבים, כך שלבסוף הוא לא ייושם.

“זאת לא הדרך לסלק חברי כנסת תומכי טרור. כדי לעשות זאת, צריך להשתמש בחוקים הקיימים שאינם מאפשרים לחברי כנסת לתמוך בטרור ולהזדהות עם טרור”, אמר ח”כ מקלב.

לדבריו, “באופן המעשי אין לחוק שום תועלת, שכן אם חבר כנסת קיצוני יושעה – מי שיבוא אחריו לא יהיה קיצוני ואותו לא ירצו להשעות? לכל חברי הכנסת הערבים אותה אג’נדה. לא חברי הכנסת הם הבעיה, אלה הציבור שתמך בהם ואלו הם דעותיו, והם מצפים שחברי הכנסת הערבים יתמכו בטרור.

“החוק הזה מיותר, שכן עדיף שנדע מיהם חברי הכנסת הקיצונים ונדע להתמודד עמם – ולא שיציגו את דעתם במחשכים ויציגו מצגי שווא”.

מקלב הוסיף: “החוק הזה הוא ספין ולא מעבר. אם ח”כ זועבי לא הייתה קיימת, בליכוד היו צריכים למצוא אותה. בסופו של דבר התנהגותה הקיצונית היא נכס אלקטורלי לליכוד שניצח רק בגלל ההפחדה הזו – וראש הממשלה ניצל זאת באופן הבולט ביותר, כשאמר ביום הבחירות ש’הערבים נוהרים לקלפיות’. הליכוד לא באמת רוצה להשעות את חברי הכנסת הערבים, אך הוא מעוניין להראות שהוא נלחם”.

ח”כ מקלב התייחס גם לדיבורים לפיהן ההתנגדות בסיעות החרדיות לחוק היא מחשש כי בעתיד הוא עלול להיות מופעל כנגדם, ואמר: “זה אולי נכון, אך הכנסת היא שליחות עבורנו ולא מטרה. אישור החוק הוא מדרון חלקלק שהיום מופנה כנגד טרור ובעתיד עשוי להגביל את השקפת עולמו של חברי כנסת והציבור ששלח אותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות