ח”כ אייכלר: “צריך להוציא את ההגה מהידיים של אגד. חייבים פיקוח”

ח"כ ישראל אייכלר דורש משר התחבורה: "צריך להקים מערך פיקוח יעיל, שיפקח על הכשרת הנהגים - ובעיקר לקיים מעקב קבוע אחר נהגים הנוסעים בפראות או משאירים נוסעים בתחנות" • "להוריד מהכביש כל נהג המחזיק טלפונים. זהו פשע הגורם לשפיכות דמים"
נחמן גור
ז' אדר א' התשע"ו / 16.02.2016 20:06

בעקבות החשד לרשלנות של חיים ביטון, נהג חברת אגד שנהג באוטובוס המוות של קו 402 בדרך לבני ברק – אמר היום (שלישי) ח”כ הרב ישראל אייכלר לשר התחבורה, ישראל כץ: “אנו חייבים להפיק לקחים מן התאונה הזאת ולא להפקיר את הנוסעים בידי חברות התחבורה. צריך להוציא את ההגה מהידיים של אגד ושאר חברות התחבורה הציבורית”.

אייכלר הוסיף: “יש היום מחסור קשה בנהגים על רכב כבד ואוטובוסים. החברה לא הורידה מן הכביש נהג, שלפי עדויות נוסעים, היה מעורב בתאונת דרכים קודמת”.

לדבריו, “מהיום אי אפשר להסתפק יותר בפקחים של חברות התחבורה. צריך להקים מערך פיקוח יעיל יותר של משרד התחבורה, שיפקחו על הכשרת הנהגים, שיבדקו את העבירות הקודמות שלהם, ובעיקר לקיים מעקב קבוע אחר נהגים הנוסעים בפראות או משאירים נוסעים בתחנות ולהוריד מן הכביש כל נהג המחזיק טלפונים, בעת הנסיעה”.

הרב אייכלר ציין כי יש עליה קבועה במספר תאונות הדרכים בשנים האחרונות, למרות שהכבישים טובים יותר והמכוניות חדשות יותר.

אייכלר ציין כי בכל העולם המערבי יש ירידה מתמדת במספר תאונות הדרכים יחסית למספר האוכלוסיה, בעוד בארץ יש עליה עקבית בתאונות וירידה תלולה במספר ניידות משטרת התנועה בכבישים.

אייכלר התייחס לעדות נוסעים כי הנהג החזיק בטלפון הסלולארי שלו: “המכשיר הסלולארי וקריאת הודעות וכתיבתן בעת נהיגה, מסיחים את דעת הנהג מן הכביש. זהו פשע הגורם לסכנה לשפיכות דמים. נהג כזה אסור שיעלה לנהוג על רכב ציבורי, כי הוא מסכן עשרות אנשים בשניה אחת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא הצלחתי להבין
    17/02/2016 17:56
    דפוק בראש
  1. ח”כ אחד אומר לאסור נסיעה בעמידה, ח”כ אחר אומר לפקוח על נהגים שבין היתר משאירים נוסעים בתחנה.
    מה אתה רוצה, אייכלר? שייסעו בעמידה וככה הסיכויים להיפגע סתם מבלימה פתאומית גבוהה מאוד או עדיף שישארו בתחנה ואוטובוסים אחרים יאספו את הנוסעים בביטחה?!