רדיפה באירופה: דנמרק בדרך לאסור בחוק קיום ברית מילה

הפרלמנט הדני יקיים דיון בנושא השבוע • מסקר שבוצע במדינה עולה: 74% תומכים בהוצאת הברית מילה מחוץ לחוק • הרב יאיר מלכיאור: "אין שום סיכון רפואי בקיום ברית מילה"
ב' חשון התשע"ה / 26.10.2014 13:40

האם דנמרק בדרך לאסור בחקיקה את קיום ברית המילה? בפרלמנט הדני נערך ביום רביעי שעבר דיון סביב השאלה האם יש לאסור בחוק את קיום המצווה עתיקת היומין, אך הדברים לא בושלו לידי הצבעה, וככל הנראה יתקיימו בקרוב דיונים נוספים.

בשנים האחרונות עלה נושא ברית המילה לדיון ציבורי בכלי התקשורת בדנמרק, כאשר פוליטיקאים רבים טענו כי יש להוציא את קיום ברית המילה אל מחוץ לחוק.

על פי רישומי משרד הבריאות הדני, מתקיימים מדי שנה בין אלף לאלפיים בריתות במדינה.

 רבה של דנמרק הרב ברוך לקסנר, חבר הועדה המתמדת של ‘ועידת רבני אירופה’, אמר כי “הדיון היה ראשוני, כך שעדיין מוקדם להעריך מה יהיו התוצאות אך ברור שאנו נאבק בכל הכוח נגד כל חוק נגד ברית מילה”.

יצוין כי לפני מספר חודשים פעל הרב לקסנר ביוזמת חוקה נגד שחיטה יהודית ואף פעל מול שר החקלאות שיזם את החקיקה. הרב לקסטר סיפר כי חשף בפני השר את מכתבו של זוכה פרס נובל לרפואה שזכה בפרס על מחקר שערך בזכות השחיטה הכשרה בשנת 1920, וכי סיכם עם השר שהפגישות יימשכו, עד שתימצא הדרך להסדרת נושא השחיטה במדינה.

העיתון הדני ‘מטרו אקספרס’ פירסם תוצאות סקר ממנו עלה כי 74 אחוזים מהנשאלים הביעו תמיכה בחקיקה שתאסור קיום ברית מילה בדנמרק. מתוך 1000 נשאלים, רק 10 אחוזים השיבו כי ההחלטה האם לקיים ברית מילה לתינוק צריכה להיוותר בידי ההורים והתנגדו לחקיקה שתאסור על קיום המנהג היהודי.

האנס כריסטיאן שמידט, לשעבר שר הבריאות הדני, התראיין ל’מטרו אקספרס’, והודיע כי יתמוך בחקיקה שתאסור על קיום ברית המילה במדינה. “אני אתמוך בחוק כנגד ברית מילה מאחר ולדעתי קיום ההליך הזה מנוגד לאמנת זכויות הילד של האו”ם. אני בעד להותיר את ההחלטה בידי הילד עד אשר הוא יגיע לגיל בגרות”, אמר שמידט.

בעקבות הדיון הציבורי סביב ברית המילה, החליטה רשות הבריאות והתרופות בדנמרק לקיים מחקר בעניין. אולם בסופו של דבר התברר כי אין באפשרותם לפרסם המלצה חד משמעית האם לאפשר או לאסור על המשך קיום ברית המילה לתינוקות יהודים בדנמרק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות