ניצחון לברקת ובנט: הגר”א שטרן והגר”ש עמאר הם רבני ירושלים

ניצחון לראש עיריית ירושלים ניר ברקת ולציונות הדתית • דרעי בירך את הגר"ש עמאר על ניצחונו • המפסידים הגדולים: יו"ר סיעת דגל התורה אליעזר ראוכברגר ואריה דרעי • הגר"ש עמאר זכה ב-28 קולות והגר"א שטרן ב-27 קולות
יוני גרין
כ"ז תשרי התשע"ה / 21.10.2014 19:50

ניצחון לציונות הדתית ולראש עיריית ירושלים ניר ברקת: הראשל”צ הגאון רבי שלמה משה עמאר והגאון רבי אריה שטרן נבחרו הערב (שלישי) לתפקיד הרבנים הראשיים של ירושלים.

הגר”ש עמאר זכה ב-28 קולות, הגר”א שטרן 27, הגר”ש אליהו 18, הגרמ”ח לאו 20 הרב חיים אמסלם 2 קולות בלבד. בהצבעה לרב האשכנזי היה פתק אחד ריק.

בכך תם הליך בחירות שנמשך שנים רבות, וכלל עתירות ועיכובים שונים ומשונים, יש מנצחים. בסיכומו של יום, אחרי כל הדילים, שטיקים, לחישות ופגישות, שוב – אחרי 11 שנה – יש לעיר הבירה רבנים ראשיים.

הגאון רבי אריה שטרן, ראש מכון ‘הלכה ברורה’, שהיה מועמדה של הציונות הדתית, נבחר בזכות תמיכתם של השר לשירותי דת נפתלי בנט ושל ראש עיריית ירושלים ניר ברקת.

הראשל”צ הגר”ש עמאר נבחר בזכותם תמיכתם של השר בנט, ראש העיר, ותנועת ש”ס – שהתייצבה מאחוריו. יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי התקשר הערב, עוד בטרם הסתיימה ההצבעה בקלפי, אל הראשל”צ ובירך אותו על ניצחונו המסתמן. השיחה הקצרה בין השניים התקיימה לאחר נתק שנמשך כשנה וחצי.

מי שהפסידו את הבחירות הם הגאון רבי משה חיים לאו, רב מרכז העיר נתניה, שזכה לתמיכת המפלגות החרדיות, ורבה של צפת הגאון רבי שמואל אליהו, שזכה לתמיכת דגל התורה ואגו”י.  למתמודדים הרב חיים אמסלם  והרב מרדכי טולידאנו מלכתחילה לא היה כל סיכוי.הרב אמסלם אף איבד שעות לפני שהחל הליך הבחירות את תמיכת סיעת ‘התעוררות’, שבתחילה הכריזה כי תבחר בו.

בסופו של יום, תוצאות הבחירות הן בעיקר ניצחונו של ראש העיר, שכפה על הבית היהודי את העיקרון של בחירת רב ציוני דתי ורב חרדי.

המפסידים הראשיים הם:

• יו”ר סיעת דגל התורה בירושלים אליעזר ראוכברגר, שניסה ללא הצלחה לעכב את הבחירות, כמו גם הכישלון של שני המועמדים שהריץ – הגרמ”ח לאו והגר”ש אליהו.

• יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי – שלא הצליח, ממש כמו נתניהו בבחירות לנשיאות, להציג מועמד מטעם התנועה, נגרר בעל כורחו להצבעה עבור הרב עמאר, וגם המועמד לכס הרב הראשי האשכנזי, הגרמ”ח לאו, שנתמך על-ידי ש”ס  – הפסיד.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אריה דרעי
    21/10/2014 20:32
    שלום
  1. לדעתי, אריה דרעי המרויח הכי גדול בסיפור הזה. אחד האיומים הגדולים ביותר השתחרר ממנו הערב. היה אפשר לראות איך דרעי מלהטט בין לא לפגוע במשפחת יוסף מצד אחד, ומאידך לעשות הכל כדי שהרב עמאר ייבחר.
    הרי אלמלא הסכמת דרעי לא היה ברקת בוחר בדיל שטרן-עמאר, למרות שמאוד רצה [בגלל התחחיבות בהסכם הקואליוציוני שהמועמד החרדי תהיה בהסכמת ש”ס], רק אחרי ששמע מדרעי שש”ס בוחרת בהרב עמאר הוא הוציא הודעה שאנשיו הולכים לבחור בשטרן-עמאר,
    גם אלמלא תמיכת ש”ס בהרב עמאר הוא לא היה נבחר. כך שלדעתי דרעי אחד המנצחים הגדולים לטווח הארוך.

    • ביני   21/10/2014 21:26

      אותם אלו שבחרו ברב שטרן בחרו ברב עמר, ואלו שבחרו ברב לאו תמכו ברב אליהו. החרדים הביאו את הרב אליהו כדי לנסות דיל לאו אליהו נגד הרב שטרן (החרדים האשכנזים) וכדי למנוע בחירת הרב עמאר (דרעי).

  2. דרעי המפסיד הענק
    21/10/2014 22:15
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. עכשיו הוא כבר לא יכול לנסות ללכלך את הרב עמר כמו שניסה ולא הצליח. מסקנא עוד אחד מהכישלונות של דרעי והצלחת אלי ישי וניסים אלקסלסי

  4. המרוויח הגדול
    22/10/2014 14:30
    ישראל
  5. לדעתי אליעזר ראוכברגר הוא דווקא המרוויח הגדול. הוא הכניס תזזית לכל המערכת וגרם לכולם להזיע. הוא פעל מול גוף בוחר עם כמעט אפס סיכויים, וגרם לכולם כולל ניר ברקת, בנט, בן דהן, הרב עמאר וכל האנשים שסביבם, לילות רבים ללא שינה ועבודה קשה ומאומצת. בלעדיו הבחירות היו משעממות ומי היה יודע בכלל על קיומן. התוצאה מבחינתו היה די צפויה מראש,. כמובן שניצחון היה מביא לו המון נקודות, אבל הפסד היה דבר די ברור מראש, ולכן הדרך שהוא כפה על הצד השני להשיג את הניצחון, היא המעניינת והיא זו שבגללה לדעתי הוא אחד המנצחים הגדולים בסיפור הזה.
    שמעתי גם ברדיו את אחד הפרשנים הבכירים שאומר, שאם יתמודד פעם על משהו, לעולם לא ירצה שראוכברגר יהיה בצד שנגדו.