טלי גוטליב נגד רונן בר: ‘אתה מסוכן. תתפטר! אני ורבים לא סומכים עליך’

אחרי שנחשף המכתב שכתב לראש הממשלה: חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד, תקפה את ראש השב"כ במילים קשות • "אתה מסוכן למדינת ישראל! כשלונך ורשלנותך הפושעת הביאו עלינו את תופת אוקטובר. אתה מעז לדבר על מתיישבי יהודה ושומרון ולהוציא את דיבתם ועוד בזמן מלחמה?"
אריה ריבקינד
י"ט אב התשפ"ד / 22.08.2024 23:13

ראש השב”כ רונן בר הזהיר, במכתב ששיגר לראש הממשלה בנימין נתניהו, בשבוע שעבר, מפני הפשיעה הלאומנית מצד יהודים – ומתח ביקורת על ההתנהלות של השר בן גביר והצהרתו על שינוי הסטטוס-קוו בהר הבית.

בתגובה, חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד, תקפה אותו במילים קשות: “רונן בר ראש השב”כ. אתה מסוכן למדינת ישראל! כשלונך ורשלנותך הפושעת הביאו עלינו את תופת אוקטובר. דם נרצחינו בין השאר על ידיך ואתה מעז לדבר על מתיישבי יהודה ושומרון ולהוציא את דיבתם ועוד בזמן מלחמה?

“לדבר בחוצפה לשר בן גביר? טרור יהודי? בזה השב”כ מעולה. בלפגוע בחירות של יהודים במעצרים מנהליים רק כדי להפחיד אותם”.

היא הוסיפה: “מה שמסוכן למדינת ישראל זה ראש שב”כ שלא מבין את האויב והוא בלתי מקצועי בעליל להשיג מידע על תופת שתוכננה חודשים על ידי אויבינו. טוב נו, מי שעסוק בלחפש רפש על יהודים אין לו זמן למצוא מודיעין על מרצחינו.

“אין לי ספק שלא נדע לעולם את האמת אבל לי אין ספק באשמתך ובמסוכנותך! תתפטר. אני ועוד רבים לא סומכים עליך. ואגב, תפסיק לשחרר מחבלים ממעצר כי מתחזקת בי התחושה שהם יודעים דברים שאתה לא רוצה שנדע”.

בר כתב, בין היתר, במכתבו: “תופעת ‘נוער הגבעות’ הפכה מזמן לכר נרחב של פעילות אלימה נגד פלסטינים. מעולם לא התחברתי למושג ‘פשיעה לאומנית’. זו לא פשיעה מכיוון שיש הפעלת אלימות לצורכי הטלת מורא, כלומר טרור. זו לא ‘פשיעה לאומנית’ ובוודאי לא לאומית מכיוון שיש בה קריאת תגר על הלאום”.

לדברי בר, “התופעה בחסות האירועים הביטחוניים, אוזלת היד המשטרתית וייתכן אף תחושת גיבוי סמוי, צוברת נפח ומשנה את פניה: מעשייה של בודדים לפעילות של מאות. התרחבות משמעותית של היקף המשתתפים בתופעה. אובדן החשש ממעצר מינהלי נוכח התנאים שלהם זוכים בכלא וכספים שאותם מקבלים לאחר שחרורם מחברי כנסת יחד עם מתן לגיטימציה ודברי הלל, לצד מסע דה-לגיטימציה לגורמי ביטחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות