הפיתרון למי שנתקע בחו”ל? משרד התחבורה יפעיל מערך שאטל ימי

שרת התחבורה הורתה להפעיל מערך שאטל ימי להחזרת ישראלים מחו"ל, שיפעל בשיתוף עם משרד החוץ - כדי להתגבר על ביטולי הטיסות מצד החברות הזרות • השרה מזהירה את כלל הנוסעים: "מי שרוצתה לצאת לחו"ל יכול - אבל ייתכנו עיכובים בניסיון לחזור ארצה"
יוני גרין
כ"ט תמוז התשפ"ד / 04.08.2024 20:51

בעקבות המצב הביטחוני: משרד התחבורה מתכוון להפעיל מערך שאטל ימי ייחודי לטובת החזרת אזרחים ישראלים המבקשים לשוב לארץ. המערך יפעל בשיתוף פעולה עם משרד החוץ, ויאפשר לישראלים השוהים בחו”ל לחזור לארץ בצורה מהירה ובטוחה.

ביממה האחרונה הודיעו חלק מחברות התעופה על כוונתם להשעות את הטיסות לישראל למספר ימים.

שרת התחבורה התבטאה היום ברקע ביטולי הטיסות לישראל וממנה והזהירה: “כל נוסע צריך לקחת בחשבון שהוא עלול להתעכב בחזור”. השרה הבהירה כי מי שרוצה לצאת לחוץ לארץ יכול לעשות כן, אך עליו להבין כי עלולות להיות לכך השלכות מבחינת הקושי לחזור ארצה.

עוד הוסיפה כי משרדה פתח חמ”ל שיעדכן בחברות שכן ממשיכות לטוס, כך שניתן לברר מהו היעד הקרוב ביותר אליו ניתן להגיע ודרכו לחזור ארצה.

“אנחנו מפנים את הישראלים לשני יעדים: אתונה ולרנקה, משם יהיו תגבורים של מספר חברות תעופה”, אמרה רגב. אותם ‘בסיסים’ יעבדו 24 שעות ביממה, כלומר מעבר לשעות הפעילות הרגילות.

בהערכת מצב שקיימה שרת התחבורה מירי רגב, היא הנחתה את מנכ״ל המשרד משה בן-זקן לאתר פתרונות לטובת השוהים בחו״ל, ולאחר פעילות מאומצת של רשות הספנות והנמלים והאגף לשעת חירום במשרד התחבורה – נמצא הפתרון הימי.

השאטלים הימיים מהווים פתרון נוסף, מלבד הבקשה שהגישה שרת התחבורה למשרד הבטחון להקצות מטוסי תובלה – הרקולס, לטובת ביצוע שאטלים מקפריסין.

ישראלים הנמצאים בחו”ל ומתעניינים בשירות, מתבקשים לפנות לשגרירות הישראלית במדינה בה הם שוהים, או למוקד משרד החוץ שם יקבלו את כל הפרטים הנדרשים לצורך הרישום, זמני ההפלגה ונמל המוצא.

שרת התחבורה: “אנו מחויבים לדאוג לשלומם ולביטחונם של כל אזרחי ישראל, בכל מקום שבו הם נמצאים. מערך השאטל הימי הוא צעד נוסף בהבטחת החזרת אזרחינו לארץ בבטחה ובמהירות האפשרית.”

מנכ”ל משרד התחבורה, משה בן זקן: “בהתאם להנחיות השרה, ולאחר מאמץ שהובלנו מול כלל הגורמים הרלוונטיים, הבאנו פתרון שכבר בתחילת השבוע הבא ישיב לישראל מאות אזרחים. אנו פועלים ללא הפסקה על מנת להבטיח את חזרתם של אזרחינו. בשיתוף עם משרד החוץ, נוודא שכל ישראלי הזקוק לשירות יוכל לקבל את הסיוע הנדרש ולשוב במהרה.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות