עימות חריף • נתניהו הטיח ביואב גלנט: “אתה לא ראש הממשלה!”

ראש הממשלה אסר על שר הביטחון לקיים אצלו דיון מקדים על עסקת החטופים ודרש כי הדיון יתקיים אצלו: "אתם מגיעים לדיון אצלי אחרי שהכל כבר מבושל" • גורם בסביבת נתניהו: ‏"גלנט הוא פיון שפוט של האליטה ושל הרמטכ"ל. רוצה להפיל את הממשלה. אי אפשר לסמוך עליו"
חרדים 10
כ"ט סיון התשפ"ד / 05.07.2024 16:10

עסקת החטופים ויציאת ראש המוסד דדי ברנע לקטאר: ראש הממשלה בנימין נתניהו אסר על שר הביטחון יואב גלנט לכנס ישיבה בנושא עם ראש המוסד וראש השב״כ, ודרש שהפורום יתכנס אצלו.

נתניהו אמר לגלנט: “אתם מגיעים לדיון אצלי אחרי שהכל כבר מבושל. מעכשיו אני מרכז את הפורום”.

גורמים בסביבת נתניהו אמרו כי גלנט “מתקשה לקבל מרות”.

לפי דיווח של הפרשן הפוליטי עמית סגל בחדשות 12, המתיחות בין ראש הממשלה לשר הביטחון עלתה מדרגה אחרי העימות בין השניים, וגלנט לא הגיע לפורום שכונס לבסוף אצל ראש הממשלה.

בישיבה מאוחרת יותר בערב, הטיח נתניהו בשר הסורר: “אתה לא ראש הממשלה”.

גלנט, מצידו, אמר כי אי כינוס ישיבה כזו מקשה על מערכת הביטחון להיערך לישיבות בנושא המכריע ביותר על סדר היום.

איש התקשורת ינון מגל ציטט גורם בסביבת נתניהו: ‏”גלנט הוא פיון שפוט של האליטה ושל הרמטכ”ל. כמו שהתנהג ברפורמה המשפטית, וכמו שהוא מתנהג בחוק הגיוס, כך הוא מתנהג עכשיו עם העסקה. הוא רוצה להפיל את הממשלה. אי אפשר לסמוך עליו”.

סגל מסביר, כי ברקע לא רק מאבקי אגו וחוסר אמון אלא פערים גדלים והולכים בין ראש הממשלה ושר הביטחון. בעוד גלנט מאיץ לקבל את העסקה כפי שאמר שלשום למשפחות חטופים – ״אנו קרובים מאי פעם לעסקה״ – הרי שנתניהו סבור שחמאס הכניס להצעה מוקשים שאי אפשר לקבל, ושרק לחץ צבאי יוביל לשיפור ההצעה.

כך, למשל, חמאס מתעקש על התחייבות של המתווכות שהמלחמה לא תחודש כל עוד מתנהל משא ומתן, ודורש את נסיגת צה״ל מציר נצרים, בלי שיובטח שמחבלים לא יחזרו דרכו לעיר עזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות