צה”ל עם שליטה מבצעית בפילדלפי, שני גדודי חמאס לקראת הכרעה

צה"ל השתלט על "מעוז החמאס" ברפיח: שליטה מבצעית בסביבות 70-60 אחוז מרפיח • ההערכה: ייקחו כמה שבועות להכריע סופית את גדודי רפיח ולהשלים את שליטת צה"ל • בצה"ל מעריכים: חטופים הועברו על ידי שוביהם מרפיח לאזורים אחרים ברצועה
חיים טוויל
י"א סיון התשפ"ד / 17.06.2024 17:42

כוחות אוגדה 162 נלחמים מזה כחודש במרחב רפיח: הכוחות השיגו שליטה מבצעית על ציר פילדלפי, ונלחמים במעוזי החמאס בשכונות שבורה ותל סולטאן.

עם תחילת המבצע צה”ל ביצע תרגיל הטעיה טקטית, כאשר הלוחמים גרמו לחמאס לחשוב שהם מתחילים במתקפה על דרום העיר, כשבפועל התחילו בציר פילדלפי.

לאחר לחימה עצימה בשבוע האחרון, הכוחות הגיעו לשליטה מבצעית בשכונת NPK ופועלים במרחב מעל ומתחת לקרקע. שכונת NPK מוגדרת בצה”ל כ”מעוז החמאס” ברפיח. בשכונה, שהיא “הלב הפועם” של ארגון הטרור, אותרו אמצעי לחימה רבים: אפודי תופת, נשקים, מטולי RPG ומחרטות לייצור מרגמות.

מתחילת הלחימה במרחב חוסלו מאות מחבלים, אותרו מאות פירים תת קרקעיים וכ-25 תוואי מנהור. הכוחות ממשיכים לפעול במרחב ומתקדמים במשימת הכרעת חטיבת רפיח של חמאס.

לפי צה”ל, יש שליטה מבצעית בסביבות 70-60 אחוז מרפיח, כאשר שני גדודי חמאס לקראת הכרעה ושניים הנותרים מוגדרים במצב בינוני.

בקרבות ברפיח משתתפות גם חטיבה 401 של השריון, חטיבת הקומנדו וחטיבת הנח”ל.

בצה”ל הצליחו להגיע למקומות שבהם היו חטופים בעזה והצליחו לאסוף מודיעין ממתחמים שבהם הם הוחזקו על ידי מחבלים.

בצה”ל מעריכים כי חטופים הועברו על ידי שוביהם מרפיח לאזורים אחרים ברצועה עם תחילת התמרון הקרקעי.

 

ההערכה בצה”ל היא, כי ייקחו כמה שבועות להכריע סופית את גדודי רפיח ולהשלים את שליטת צה”ל במרחב.

אוגדה 162 חיסלה עד כה ברפיח כ-550 מחבלים, במהלך 40 ימי לחימה. בפעילות אותרו יותר מ-200 פירים ו-35 תוואים, בהם מנהרות ארוכות עד מצרים. ההערכה היא כי מדובר במנהרות הברחה שחוצות למצרים.

רפיח מכונה במערכת הביטחון ‘אם המנהרות’ ולראשונה נלחמו הכוחות במקביל גם מעל וגם מתחת לפני הקרקע.

בצה”ל אומרים כי הפעולה של האוגדה בתחילת המתקפה הפתיעה את האויב ולא אפשרה לו למלכד את ציר פילדלפי – מה שאפשר התמקמות מהירה של הכוחות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות