האיחוד האירופי בסנקציות נגד להב”ה וארבעה מתיישבים

האיחוד האירופי הטיל סנקציות נגד ארגון להב"ה - וארבעה מתיישבים: אלישע ירד, מאיר אטינגר, נריה בן פזי וינון לוי • המשמעות: הקפאת נכסים ואיסור כניסה למדינות • אלישע ירד: "ברוך ה' גם אני זכיתי להיכלל ברשימת הכבוד" • בנצי גופשטיין: "לא נרתעים מהם - נמשיך במאבק הנחוש"
חיים טוויל
י"א ניסן התשפ"ד / 19.04.2024 16:26

האיחוד האירופי הטיל היום (שישי) סנקציות נגד ארגון להב”ה ועל ארבעה מתיישבים: אלישע ירד, מאיר אטינגר, נריה בן פזי וינון לוי – המוגדרים על ידו כמי שהפרו זכויות אדם של פלסטינים והתנהגו כלפיהם באלימות.

לטייל בירושלים? כנסו לאפליקציה אינטראקטיבית מהדרין לכל המשפחה

אלישע ירד כיהן במשך תקופה קצרה כדובר של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית. בעבר נעצר בחשד למעורבות בהרג פלשתיני ולאחר מכן שוחרר בהחלטת בית משפט.

אטינגר נחשב לאחד ממנהיגי ‘נוער הגבעות’. הוא נכדו של הרב מאיר כהנא הי”ד, מנהיג תנועת כ”ך שנרצח בידי מחבל במנהטן.

על נריה בן פזי וינון לוי כבר ארצות הברית הכריזה על סנקציות נגדם.

משמעות הסנקציות: הקפאת הנכסים והכספים באיחוד האירופי של האנשים והארגונים שעליהם הוטלו הסנקציות, וכן איסור כניסה למדינות האיחוד.

באיחוד האירופי טוענים: “האנשים והישויות המופיעים ברשימה אחראים להפרות חמורות של זכויות אדם נגד פלסטינים, לרבות עינויים וענישה אכזריים לא אנושיים או משפילים וכן להפרת זכות הקניין והחיים הפרטיים והמשפחתיים של פלסטינים בגדה המערבית”.

סנקציות קודמות הטילו בין השאר גם ארצות הברית, ניו זילנד, צרפת, בריטניה ומדינות נוספות, בטענה לאלימות קשה שהפעילו נגד פלסטינים.

אלישע ירד הגיב על ההחלטה:  “זה לקח זמן, אבל ברוך ה’ גם אני זכיתי להיכלל ברשימת הכבוד. אחרי עשרות שנים בשלטון, האנרכיסטים משמאל הפסידו במאבק בישראל, ומרבית עם ישראל כיום תומך בהתיישבות ואוהב ומעריך את חלוציה שמצליחים בשנים האחרונות להשיב מאות אלפי דונמים לבעלות יהודית, לסכל את תוכנית פיאד והקמת המדינה הפלסטינית ולהפוך את הקערה על פיה.

“בייאושם מנסים הערב רב, כמו בכל הדורות, להשיג לעצמם פרס ניחומים ורצים לפריץ התורן כדי שיפעיל סנקציות על היהודים שנואי נפשם. אבל גם בפעם הזאת כמו תמיד הם יפסידו ועם ישראל יישאר איתן במולדתו על כל מרחביה. הם ימשיכו להתנכל ולהציק בניסיון להביא להקמת מדינת טרור פלסטינית, ואנחנו נמשיך להיאחז בארץ אבותינו – עד לניצחון”.

אטינגר הגיב ברוח פסח: “שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו, אלא שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקדוש ברוך הוא מצילם מידם”.

יו”ר ארגון להב”ה, בנצי גופשטיין, הגיב: “האנטישמים באיחוד האירופי לא הטילו סנקציות על אלפי עזתים שבשבעה באוקטובר אנסו, טבחו ובזזו בקיבוצי העוטף, אלא על מי שפועל שנים נגד אותם אנסים. הים הוא אותו ים, הערבים הם אותם ערבים, והאירופאים הם אותם אנטישמים. אנחנו לא נרתעים מהם – נמשיך במאבק הנחוש שלנו בהתבוללות ובקונספציית הדו קיום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות