הפרשן עמית סגל: בכל החישובים, זו דמות המפתח בבחירות הבאות

הפרשן הפוליטי עמית סגל סבור שהדמות שתעצב את המערכת הפוליטית בבחירות הבאות היא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן • סגל משרטט מה עליו לעשות כדי לחזור להנהגה הישראלית - ומספר: "איש עסקים מוכר מאוד ועשיר מאוד משתעשע ברצינות ברעיון"
חרדים 10
י"א ניסן התשפ"ד / 19.04.2024 15:10

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, מתייחס היום (שישי) בטורו ב’מוסף לשבת’ של ‘ידיעות אחרונות’ לבחירות הבאות ואומר כי הדמות שככל הנראה תעצב את המערכת הפוליטית היא יו”ר ישראל ביתנו ח”כ אביגדור ליברמן.

לטייל בירושלים? כנסו לאפליקציה אינטראקטיבית מהדרין לכל המשפחה

בטורו כתב סגל: “כל בחירות עם נתניהו הן בחירות על נתניהו. הדרך היחידה של רשימת ימין לעקוף זאת היא להיות מה שקוראים בעסקים Too big to fail: לא עוד מפלגת בוטיק לימין שאינו מחויב לנתניהו, אחרונה בשרשרת של מפלגות שגורדו עד העצם בשאלה אם ילכו עם הליכוד אם לאו. לא עוד רשימה אלא מפלגת גג חדשה, גדולה מספיק כדי לרוץ בעצמה לראשות הממשלה ולהציע אפשרות לממשלת ימין־מרכז.

“לכן, במובן מסוים, ההתארגנויות הנוכחיות לא מעניינות. שוב בנט? עוד פעם מפלגת מחאה, הפעם מילואימניקית? יוסי כהן? איש מהם לא יכול להוביל בעצמו לעיצוב מחדש של המפה, כמו שעשו קדימה ב־2006 ולפניה ד”ש ב־1977”.

לדברי סגל: “ככל שחושבים על כך, איש המפתח בכל החישובים, בין אם לפני הבחירות ובין אם אחריהן, הוא לא נתניהו ולא גנץ, אלא דווקא אחד, אביגדור ליברמן. המראתו בסקרים לאזורים שלא ביקר בהם למעלה מעשור היא תוצאה של מדיניות ניצית ביטחונית (למשל, היותו היחיד באופוזיציה שלא דוחף לעסקת חטופים, בלשון המעטה)”.

הפרשן מסביר: “אבל מה יעזרו לו כל המנדטים האלה אם נגזר עליו שוב ללכת לממשלת מרכז־שמאל? אצל לפיד־בנט היה רוב הזמן שקט ביטחוני. בממשלה הבאה יתקוטט עם יאיר גולן ויאיר לפיד. מי שהיה שר ביטחון, חוץ ואוצר היה רוצה להיות ראש ממשלה, וזה כבר לא יקרה בגוש שאליו נקלע. מי שעוקב אחר רשויות החוק שהולכות וסוגרות על רע”מ, אבן הראשה של הממשלה הקודמת ומועמדת מכובדת גם לקואליציה עם נתניהו ב־2021, מבין שאף קואליציה כבר לא תישען על המפלגה הזו, או על כל מפלגה ערבית בעתיד הנראה לעין”.

סגל משרטט את הדרך של יו”ר ישראל ביתנו  חזרה להנהגת המדינה: “נחוץ לליברמן מוצא שיאפשר לו לחזור אל גוש הימין בלי לשמש שוב ת”פ של נתניהו וקבלן ביצוע של החרדים. לו, לסער, לבנט ואולי לכהן יש לכל אחד את חלקת האלוהים הקטנה והדיקטטורית שלו, ושאיפה לראשות. הדבר היחיד שיכול להנדס את האירוע הוא להיפטר מהפורמט של רשימה שמשרתת דמות אחת לטובת הקמת תנועה רחבה, כזו עם פריימריז שיאפשר להכריע מי בראש. זו הדרך היחידה להשחיל אגואים כל כך רבים דרך קוף מחט אחד”.

סגל מספר: “איש עסקים מוכר מאוד ועשיר מאוד משתעשע ברצינות ברעיון לחבר אץ כל השחקנים הנ”ל לרשימת ימין גדולה. מוטב שיתחיל בביקור בנוקדים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות