זימון ת”תים לשימוע? חיים ביטון: ‘דיברתי עם מי שצריך. יהיה בסדר’

שר החינוך יואב קיש הודיע שמוסדות חינוך שקיימו לימודים בניגוד להוראות משרד החינוך ופיקוד העורף יטופלו בחומרה • חיים ביטון: "המוסדות הללו לא ייסגרו ולא יישלל רשיונן" • השר קיש: "רואה בפתיחת המוסדות אירוע חמור"
חרדים 10
י' ניסן התשפ"ד / 18.04.2024 17:13

לאחר ש’חיידרים’ ברחבי הארץ שקיימו לימודים ניגוד להנחיות פיקוד העורף קיבלו השבוע מכתבי התראה ממשרד החינוך וזימון לשימוע, הבטיח אמש (רביעי) השר במשרד החינוך חיים ביטון כי אף מוסד לא ייסגר.

מה ליפא חיפש וחיפש ולא מצא בשום פינה כשערך בדיקת חמץ?

בראיון לרדיו ‘קול חי’ טען השר כי אין למוסדות ממה לדאוג. “אני אמור להיות ממלכתי… אולי זה לא פוליטיקלי קורקט. יש הליך שאמור לקרות אולי, אבל המוסדות הללו לא ייסגרו ולא יישלל רשיונן, אני כמובן לא מקדים את מה שאמור להיות בתהליך, אבל אני כבר דיברתי עם מי שצריך לדבר… יהיה בסדר.  יש החלטות של פיקוד העורף ויש גם הוראות של הרבנים”.

בדבריו התייחס לאפשרות של מלחמה אזורית נרחבת: “אנחנו נערכים לכל תרחיש, כולל למידה מהבית”.

ביטון התייחס גם למיזם ‘אופק חדש’ שאינו מקודם ברשתות החינוך החרדיות: “על פניו זה נושא שלצערנו נהפך לבן ערובה בידי פקידי המשרדים ובג”ץ. נילחם על זה עד טיפת דמינו האחרונה. בני גנץ לא רלוונטי לסיפור. כרגע זה בידי בג”ץ. אני רואה פריצת דרך משמעותית בשבוע האחרון והדיונים יימשכו אחרי פסח. אנחנו מקווים להביא בשורה”.

שר החינוך יואב קיש הגיב לדברי השר במשרדו: “אני רואה בפתיחת מוסדות בניגוד להנחיית פיקוד העורף ומשרד החינוך כאירוע חמור. גוף הפיקוח של המשרד קיבל את הנחייתי וזימן את המוסדות המפרים לשימוע. ההחלטה בגינם תתקבל לפי שיקול הדרג המקצועי בלבד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות