כ-20 חטופים ו-6 שבועות הפסקת אש: ההצעה ההזויה של חמאס

חמאס מוכן לשחרור של כ-20 חטופים בלבד תמורת ששה שבועות של הפוגה בלחימה- - לצד נסיגת צה"ל וחופש תנועה מלא ברצועה • גורם בטחוני בכיר: "תשובת חמאס מוכיחה שסינוואר גורר רגליים ולא רוצה עסקה, וכי הוא מעוניין בהסלמה אזורית"
חיים טוויל
ח' ניסן התשפ"ד / 15.04.2024 21:29

ברוכים הבאים למזרח התיכון: ארגון הטרור חמאס השיב להצעת המתווכות בעסקת בני הערובה כי הוא מוכן לשחרור של כ-20 חטופים בלבד תמורת ששה שבועות של הפוגה בלחימה – כמחצית ממספר החטופים שהמתווה כלל במקור.

גורמים ביטחוניים אמרו כי חמאס משתמש בתשובה שהעביר למתווכות “בתירוצים מגוחכים” כדי להסביר את הפחתת מספר החטופים שהוא מוכן לשחרר בשלב הראשון של העסקה.

“תשובת חמאס מוכיחה שסינוואר גורר רגליים ולא רוצה עסקה. סינוואר מעוניין בהסלמה אזורית ומעכב כל אפשרות לעסקה – אין עם מי לעבוד”, אמר גורם בטחוני לחדשות 12.

כחלק מתשובתו טען חמאס שחלק מהחטופים שכלולים בחלק הזה של העסקה – נשים, גברים מעל גיל 50 וגברים במצב רפואי קשה – אינם בין החיים או שאינם נמצאים בידיו. כמו כן, חמאס דורש “מפתחות” גבוהים יותר – כלומר שחרור של יותר מחבלים עבור כל חטוף ישראלי והגדיל את דרישתו לגבי מספר השפוטים למאסר עולם שישוחררו.

מה עוד כוללת דרישת חמאס?

חמאס מחלק את ההסכם לכמה שלבים וכורך אותם זה בזה. “חמאס מתנה את מימוש שלב א’ במתן ערבויות בינלאומיות להפסקת המלחמה כבר בשלב ב’ של העסקה”, אמר בכיר ישראלי לאתר ‘וואלה’.

לדבריו, חמאס גם דורש את נסיגת כוחות צה”ל מאזורים נרחבים ברצועה כבר בשלב א’, מתן אפשרות לחזרה מלאה של פלסטינים לצפון הרצועה וחופש תנועה מלא בכל הרצועה החל משלב א’ של העסקה.

“התשובה שחמאס נתן היתה עם אלמנטים מופרכים. אין אפילו סעיף אחד שחמאס מאשר או מקבל את עמדת המתווכות. חמאס לקח את כל ההצעה ושינה אותה מהייסוד והכפיל ושילש את הדרישות. המסקנה היא שחמאס גורר רגליים, לא מעוניין בהסדרה והפסקת אש וממשיך לקוות לאיחוד זירות והסלמה”, אמר הבכיר הישראלי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות