צה”ל השמיד 3 מנהרות ברצועה – אחת מהן חצתה לישראל • צפו

המנהרה שנחשפה באזור עין השלושה, נחפרה לפני בניית המכשול התת-קרקעי, נחשפה לפני כמה שנים - ומאז הייתה במעקב • בנוסף לה, הושמדו עוד שתי מנהרות טרור באזור ח'אן יונס שהתקרבו לשטח לישראל, אך לא חדרו מעבר למכשול • כתב צבאי: צה"ל שיקר במשך 5 שנים לציבור
חיים טוויל
כ"ח אדר ב' התשפ"ד / 06.04.2024 21:16

צה”ל השמיד מנהרת טרור בעזה – שחדרה 500 מטר לתוך שטח ישראל. כך פרסם הערב (מוצאי שבת) דובר צה”ל.

על פי הפרסום, המנהרה שנחשפה באזור עין השלושה בשנת 2019, נחפרה לפני בניית המכשול התת-קרקעי ומאז הייתה במעקב, כאשר סנף אחד של המנהרה חצה 500 מטר לשטח מדינת ישראל.

לפי צה”ל,  החליטו תחילה שלא להשמיד אותה והסנף היה מאז בשליטה ובאחיזה מבצעית ומודיעינית מלאה של צה”ל והונחו בו סנסורים ומטענים במטרה לשמש את צה”ל במידה והיה נדרש לכך, זאת כחלק מפעילות מיוחדת אל מול מערך תת-הקרקע של חמאס.

מתחילת המלחמה הותקפה המנהרה מספר רב של פעמים, זאת לצד מספר פעולות נוספות שנטרלו את הסנף שחצה לשטח מדינת ישראל. המנהרה לא שימשה את המחבלים לטבח ב-7/10 ונשלטה בתצפית ובאש לאורך המלחמה.

הפעילות בוצעה בשיתוף פעולה בין מערך ההנדסה של פיקוד הדרום, אוגדת עזה, אוגדה 98 ויחידת יהל”ם.

בנוסף לה, הושמדו עוד שתי מנהרות טרור באזור ח’אן יונס, שהתקרבו לשטח לישראל אך לא חדרו מעבר למכשול.

אחת המנהרות נחשפה לפני כעשור, ובשנת 2021 במהלך מבצע ‘שומר החומות’ היא הותקפה מהאוויר ונהרגו בה מספר מחבלי חמאס. בתחילת המלחמה היא הותקפה במספר נקודות בכדי למנוע פעילות התקפית, ובשבועות האחרונים היא הושמדה באמצעות חבלה.

מנהרה נוספת נחשפה בשנת 2014 כמנהרת טרור שחצתה לשטח מדינת ישראל והושמדה. ארגון הטרור חמאס לא שיקם את המנהרה מאז, ובשבועות האחרונים הושמד מקטע נוסף של המנהרה באמצעות חבלה בעומק הרצועה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות