אלעד קציר הי”ד נרצח בינואר בידי הג’יהאד – גופתו נמצאה קבורה

לאחר שבחקירות מחבלי הג'יהאד נחשף כי נקבר במחנה הפליטים בחאן יונס: גופת אלעד הי"ד בן ה-47 חולצה במבצע נועז של עוצבת הקומנדו • כוחות יצאו לסרוק את האזור שבו העריכו שהוסתרה גופתו, מתחת לאדמה - היא אותרה והועברה לישראל לזיהוי • הערכה: נרצח בידי שוביו בינואר
חיים טוויל
כ"ז אדר ב' התשפ"ד / 06.04.2024 20:00

צה”ל ושב”כ הודיעו בשבת כי החטוף אלעד קציר הי”ד נרצח בשבי – וגופתו חולצה והוחזרה לישראל.

גופתו של אלעד הי”ד בן ה-47 – שאביו אברהם הי”ד נרצח ב-7 באוקטובר ואמו חנה נחטפה גם היא ושוחררה בעסקה – חולצה מחאן יונס במבצע של עוצבת הקומנדו, בהכוונת שב”כ ואמ”ן.

אלעד קציר הי”ד תועד פעמיים בשבי הג׳יהאד האסלאמי. סרטונים שלו פורסמו בחודשים דצמבר ובינואר  כחלק מהתעמולה של ארגון הטרור, ובהם ביקש לשחררו. מאז משפחתו לא ידעה מה עלה בגורלו.

ההערכה היא שאלעד נרצח בידי שוביו כבר בחודש ינואר, ומאז גופתו הוסתרה ברצועת עזה. אלעד נחטף בחיים ותועד בשבי לפחות פעמיים בסרטונים

בהודעה משותפת שפרסמו צה”ל ושב”כ, נאמר כי לפי המידע המודיעיני שהתקבל הוא נרצח בשבי.

“גופתו אותרה באמצעות מידע מודיעיני של אמ”ן ושב”כ וזיהוי מדויק של יחידת אגוז. לאחר הליך זיהוי שבוצע הלילה על ידי גורמי רפואה במכון לרפואה משפטית, נציגי צה”ל ושב”כ הודיעו למשפחתו של אלעד קציר ז”ל על חילוץ גופתו”.

המבצע נערך לילה שלם בחלק הדרומי של חאן יונס, ליד מחנה הפליטים. הגופה נמצאה כשהיא כבר קבורה, בתוך מתחם לחימה בשטח בנוי וצפוף. ההגעה ליעד כללה לחימה עם מחבלים, והכוח פעל במהירות ובליווי אווירי.

במעגל הפנימי שבו הוחזקה הגופה לא הייתה היתקלות.

לפי דיווח בחדשות 12, כוחות מיחידת הקומנדו, שפועלים באזור ח’אן יונס זה כמה שבועות, קיבלו מידע מודיעני על המיקום המדויק שבו הוסתרה הגופה. בתוך זמן קצר הם יצאו לפעולה מיוחדת, יחד עם גדוד 82 של השריון, יחידת אגוז וסיירת צנחנים – כשהיעד נמצא בלב מחנה הפליטים הצפוף.

הכוחות עשו את דרכם במהירות בסמטאות הצפופות. הם נפרסו בשני מעגלים עיקריים כשהכוח המוביל היה יחיד מגלן שפעל לאיתור הגופה, ושאר היחידות מאבטחות אותה. בפאתי מחנה הפליטים אומנם זוהו מחבלים והתרחשו חילופי ירי, אך האזור שבו הוסתרה הגופה בודד. בפעילות מיוחדת, שכללה חפירה – אותרה גופתו של אלעד. משם היא הועברה לישראל, ולזיהוי רשמי.

המידע העיקרי באשר למיקום גופתו נחשף בחקירות של פעילי הג’יהאד האיסלאמי שנתפסו בשיפא ובח’אן יונס, והגיע למערכת הביטחון רק בימים האחרונים.

על הירצחו של אלעד וחילוץ גופתו הודיעה כמה דקות לפני צה”ל אחותו, כרמית פלטי-קציר: “קיבלנו בשורות קשות. אלעד הובא הלילה לישראל, אחרי שנרצח בשבי. במציאות הנוראית שיצרו לנו, גם זו נחמה. יהיה לאלעד קבר בניר עוז. אנחנו לא נישאר בחוסר וודאות”.

מקיבוץ ניר עוז, בו התגורר אלעד קציר, הודיעו כי אלעד נרצח בשבי כבר בחודש ינואר. “קיבוץ ניר עוז מודיע בצער כבד על הירצחו של אלעד קציר בשבי בעזה לאחר שסבל עינויי גוף ונפש במשך חודשים”, נכתב. “על פי המידע שהתקבל מצה”ל, אלעד נרצח בשבי בחודש ינואר וגופתו הושבה היום לישראל במהלך מבצע צבאי.

“אלעד היה בן 47, חבר קיבוץ ניר עוז. אביו, רמי קציר ז”ל נרצח בטבח ב-7.10 ואמו חנה קציר נחטפה גם היא ב-7.10 ושוחררה”, ספדו בקיבוץ. “אלעד היה איש של צחוק, חיבוק ושמחה, שדות ואדמה. אהוב במיוחד על ילדי הקיבוץ, חבריו ותושביו”.

מספר החטופים עומד כעת על 133, בהם 36 שאינם בין החיים וגופתם מוחזקת בעזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות