חשש? ישראל מפנה נציגויות בעולם – חלקן הועברו למקומות חלופיים

חלק מנציגויות ישראל בעולם ייסגרו מחר זמנית • נציגים ישראליים בחלק מהנציגויות הונחו להישאר מחר בביתם - אך כרגע מדובר במקומות מסוימים • לא מדובר בפינוי נציגויות או בהחזרת הדיפלומטים לארץ
חרדים 10
כ"ה אדר ב' התשפ"ד / 04.04.2024 20:58

על רקע החשש מנקמה איראנית על מותו של בכיר משמרות המהפכה בדמשק: כמה נציגויות של ישראל בחו”ל פונו אחרי הערכת במצב בשב”כ ובמשרד החוץ.

לפי דיווח הערב (חמישי) ב’כאן חדשות’, חלק מהנציגים הישראלים הועברו למקומות חלופיים – והתבקשו שלא להגיע בשלב זה לאירועים פומביים ולהישאר בביתם.

לא מדובר בפינוי נציגויות או בהחזרת הדיפלומטים לארץ, אלא במשנה זהירות במסגרת ההיערכות, וסגירה זמנית בלבד.

לצד זאת, מרבית הנציגויות בעולם יפעלו כרגיל, ורק מקומות מסוימים שבהם מנסים לבצע צעדים מניעתיים – ייסגרו.

מאז ה-7 באוקטובר יש בכל מקרה דריכות גבוהה בכל נציגויות ישראל בעולם, ובחלקן הוחלט בתחילת המלחמה על החזרת הסגל הדיפלומטי לארץ.

במערכת הביטחון נערכים למגוון תרחישים: מניסיונות לפגוע בישראל באמצעות ירי טילים, כטב”מים ורקטות מלבנון, סוריה, עיראק ותימן – ועד ניסיונות של איראן עצמה לבצע שיגור ישיר של טילים בליסטיים לעבר ישראל.

בנוסף נערכים בישראל לתרחישים שבהם ינסו חוליות מחבלים לחדור לישראל מגבולותיה.

הציפייה היא כי היממה הקרובה תהיה מכרעת: מחר – יום שישי האחרון של רמדאן, שמכונה גם “יום ירושלים האיראני” – יום שנחשב גם בשגרה לרגיש במיוחד. צה”ל נמצא בדריכות רבה, לא רק במערך ההגנה האווירית, אלא גם במערכי מודיעין משמעותיים.

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס הערב ודן גם באיומים האיראניים.

החשש מתגובה איראנית נוצר בעקבות התקיפה שבה חוסלו בכירי כוח קודס סמוך לקונסוליה האיראנית בדמשק.

בדמשק. בצמרת הביטחונית נערכים לכל האפשרויות, גם הקיצוניות ביותר, ונערכים ביתר שאת לקראת מחר, יום שישי האחרון של חודש רמדאן. במערך ההגנה האווירית הורו באופן חריג לעבות את גיוס אנשי המילואים, ובעקבותיו תוגברו מערכים נוספים. גם הלוחמים המשרתים ביחידות השונות לא ייצאו לבתיהם בסוף השבוע הקרוב.

גורם מדיני צוטט ב’כאן חדשות’: “אין צפי ממשי להסלמה נרחבת מול איראן. יש היערכות לתגובה, אבל אין משמעות הדבר מלחמה רבתי. עם זאת, אנחנו עלולים להיות בסיטואציה שלא היינו בה עד כה – ירי מאדמת איראן. זה נלקח בחשבון, ולכן יש היערכות מרחיבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות