נערכים לנקמה איראנית מיידית: מערך ההגנה האווירית תוגבר

כוננות שיא בישראל לקראת תגובה על חיסול הבכיר האיראני בדמשק • בהודעה חריגה: צה"ל הודיע על עיבוי מערך ההגנה האווירית • גם מערכים נוספים תוגברו • בצל האיומים מצד איראן מספר רשויות בגוש דן שוקלות לפתוח הלילה את המקלטים הציבוריים בעקבות המתיחות הביטחונית
חרדים 10
כ"ה אדר ב' התשפ"ד / 04.04.2024 00:07

גורמים במערכת הביטחון העלו עוד יותר את רמת הכוננות – שממילא קיימת, עם דגש על חיל האוויר. זאת, ברקע האיומים לנקמה מצד האיראנים בטווח הקרוב.

לפי דיווח הערב (רביעי) ב’כאן חדשות’ , גם לוח השנה מטריד את מערכת הביטחון, שכן אלו  עשרת הימים האחרונים של רמדאן שמוגדרים נפיצים לפיגועים.

בתוך כך, צה”ל הודיע כי “במסגרת הערכת מצב שנעשתה בצה”ל הוחלט על עיבוי וגיוס אנשי מילואים למערך ההגנה האווירית”.

לפי דיווח באתר וואלה, מספר רשויות בגוש דן שוקלות לפתוח הלילה את המקלטים הציבוריים בעקבות המתיחות הביטחונית.

ההערכה בישראל היא שאיראן תנסה לפגוע בישראל באמצעות שלוחותיה במזרח התיכון – מתימן דרך סוריה ועד לבנון. אם איראן תגיב בירי מאדמתה, הדבר כבר ייצר משוואה אחרת ותגובה ישראלית שלא הייתה עד כה.

שר הביטחון יואב גלנט אמר אחר הצוהריים בסיום תרגיל לבחינת מוכנות העורף האזרחי במחוז חיפה לתרחישי מלחמה: “אנחנו צריכים להיות ערוכים ומוכנים לכל תרחיש ולכל איום, כנגד אויבים קרובים וכנגד אויבים רחוקים. אנחנו נדע כיצד להגן על אזרחי ישראל ואנחנו נדע כיצד לתקוף את האויבים שלנו ואנחנו מחויבים בהכנה גם בצה”ל, גם במערכת הביטחון וגם במרחב האזרחי”.

מוקדם יותר היום, איראן הגיבה באיום בעקבות התקיפה המיוחסת לישראל בדמשק, בה חוסלו בכירים איראנים, ובראשם מוחמד רזא זאהדי, מפקד סוריה ולבנון בכוח קודס.

נשיא איראן איברהים ראיסי, איים: “התקיפה לא תעבור בלי תגובה”. הוא הוסיף: “על הציונים לדעת שהם לעולם לא ישיגו את מטרותיהם הרשעיות באמצעות פעולות בלתי אנושיות שכאלה”.

מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, אף נשבע לנקום בישראל על התקיפה בדמשק, וציין שישראל “תתחרט על כך”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות