מקצוען, נדיב, אנושי: הסוקר פרופ’ קמיל פוקס ז”ל הלך לעולמו בגיל 78

סוקר חדשות 13, הפרופ' קמיל פוקס, נפטר הערב • בעבר ערך סקרים יחד עם מינה צמח לערוץ 1 • מנכ"ל חדשות 13 ספד: "בלכתו קמיל מותיר אחריו חלל גדול, מקצועי ואנושי"
אבי כץ
כ"ה אדר ב' התשפ"ד / 03.04.2024 23:52

סוקר חדשות 13 הפרופ’ קמיל פוקס ז”ל נפטר הערב (רביעי) בגיל 78.

פוקס הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

פוקס עלה לישראל מרומניה כשהיה בן 15 ולמד בכפר הנוער בן שמן ובהמשך שירת בצה”ל כנהג משאית בחיל תובלה.

לאחר שירותו הצבאי למד תואר ראשון בכלכלה וסטטיסטיקה, תואר שני בחקר ביצועים ודוקטורט בסטטיסטיקה יישומית.

לאורך השנים ערך סקרים יחד עם מינה צמח עבור ערוץ 1 ובהמשך עבור חדשות 13.

התמחותו האקדמית של פוקס התמקדה באיכות משתנית, דגימה וסקרים, סטטיסטיקה ברפואה וגנטיקה, וסטטיסטיקה חברתית.

בחברת חדשות 13, להם ביצע פוקס סקרים עד למותו פרסמו את ההודעה הבאה: “קמיל ליווה את הערוץ ב-20 השנים האחרונות. הוא היה חלק ממשפחת החדשות שלנו ועבד עם הכתבים והפרשנים הפוליטיים לדורותיהם. פוקס ניהל ביד רמה 9 מדגמי בחירות, ביצע מאות סקרים ששודרו במהדורות והיווה חלק אינטגרלי מאירועים היסטוריים שונים. נוכחותו תחסר לנו מאוד”.

מנכ”ל חדשות 13 אור צלקובניק ספד: “קמיל פוקס החזיק ידו על דופק מערכות הבחירות בישראל לדורותיהן, בהקפדה, במקצועיות ובאמינות מהמעלה הראשונה. בלכתו קמיל מותיר אחריו חלל גדול, מקצועי ואנושי. בשם כל עובדי חברת החדשות אני שולח תנחומים והשתתפות עמוקה בצער המשפחה”.

בעבר אמר פוקס בריאיון לידיעות אחרונות: “הגעתי לגיל שלי ואני אומר שאם המוות יבוא אני לא מרגיש שום החמצה. אני מסתכל על החיים שלי לאחור בתחושה מצוינת. כשאני רואה מאיפה הגעתי, דרך מה שעברתי, ולאן הגיעו הילדים שלי, אני עושה וי על החיים ואומר: קמיל, אתה יכול להיות מרוצה. בכל יום שעובר אני יותר קרוב למוות. זו מתמטיקה פשוטה לא? זה דטרמיניסטי”.

הפרשן הפוליטי עמית סגל כתב: “היה מקצוען, נדיב ובעל אישיות מקסימה. על שתי התכונות יעיד שם ספרו המרתק על סקרים: ‘תשיגו לי את מינה צמח'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות