החקירה חשפה: התחזה למוקדי שירות לקוחות וגנב במרמה 170 אלף ש”ח

הצהרת תובע נגד תושב לוד בן 43 בחשד שהתחזה לשירות לקוחות של חברות ועסקים • נהג להשתלט על משיבון קולי של חברות, כשהוא משתמש בקולו במקום המענה הקולי הרגיל, והפנה את הלקוחות לטלפון בשימושו - שם מסרו פרטים אישיים שאפשרו את ההונאה
חיים טוויל
כ"ד אדר ב' התשפ"ד / 03.04.2024 15:51

יחידת ההונאה והפשיעה המקוונת במחוז מרכז פענחה פרשיית הונאה רחבת היקף, במסגרתה עצרה תושב לוד בחשד שהתחזה לשירות לקוחות של חברות ועסקים, במטרה לקבל גישה לחשבונות הבנק ולהוציא עשרות אלפי ש”ח בעורמה. בתום חקירה ובהתאם לממצאיה הוגשה נגדו היום הצהרת תובע

חוקרי מחלק פשיעה מקוונת במחוז מרכז של המשטרה פתחו לפני מספר חודשים בחקירה סמויה, עם קבלת תלונה על חשד לעבירות התחזות וקבלת דבר במרמה,  בהן בוצעו לפי החשד העברות של אלפי שקלים מחשבונות בנק של אנשים תמימים – לחשבונו של המתחזה.

מהחקירה עולה, כי במקרים הללו נקט המתחזה – תושב לוד כבן 43 – בשיטת פעולה דומה, בה נהג להשתלט על משיבון קולי של חברות שונות, כשהוא משתמש בקול שלו במקום המענה הקולי הרגיל, והפנה את לקוחות החברה לטלפון בשימושו, כאשר לקוחות שפנו לשירות הלקוחות ה’פיקטיבי’ מסרו פרטים אישיים שאפשרו את ההונאה.

עם התפתחות החקירה, עלה כי החשוד הצליח לחלץ מהקורבנות שם מלא, מספר ת.ז ומספר אשראי – ובאמצעות פרטים אישיים אלה השיג את קוד האימות,  התקשר למוקדי הבנקים השונים, התחזה לקרבנות, קיבל גישה לחשבונות הבנק שלהם וביצע העברות כספיות לחשבונות בשימושו.

שוטרי המחלק, בסיוע בלשי תחנת לוד עצרו את החשוד וחשפו עשרות מקרים בתחום ההונאה – ובהן: התחזות וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, כאשר לפי  החשד בדרך זו גנב החשוד כ-170 אלף שקלים.

מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת, לפי צרכי החקירה, והיום (רביעי) הגישה פרקליטות מחוז מרכז הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות אלו וכן בקשה להאריך את מעצרו.

“משטרת ישראל מבקשת מהציבור לשים לב ולא לתת פרטים אישיים מלאים אלא אם כן בהליך תקין של וידוא זהות”, נאמר בהודעת המשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות