כמה נשלם? עלייה של 4% בעלות סל מוצרי פסח לעומת שנה שעברה

מהשוואת המחירים שערכו משרד הכלכלה והמועצה הישראלית לצרכנות בין הרשתות השונות עולה כי הפער של 'סל הפסח' בין הרשת הזולה ביותר ליקרה ביותר עומד על 32% - שהם 929 שקלים • השנה הצרכנים ישלמו בממוצע 123 שקלים יותר ממשלמו בשנה שעברה
יוני גרין
כ"ד אדר ב' התשפ"ד / 03.04.2024 14:54

עלות סל המוצרים לקראת חג הפסח עלתה ב-4% בממוצע בהשוואה לשנה שעברה.

כך עולה מהשוואת מחירים שערכו משרד הכלכלה והמועצה הישראלית לצרכנות בין הרשתות השונות, שפורסמה היום (רביעי).

בעקבות ההתייקרות, הצרכנים ישלמו השנה בממוצע 123 שקלים יותר על סל הקניות.

במסגרת ההשוואה נבדקו 155 מוצרים, ב-44 רשתות להן פריסה ארצית – כולל אתרי אינטרנט.

מהשוואת המחירים עולה כי הפער בין הרשת הזולה ביותר ליקרה ביותר עומד על 32% – שהם 929 שקלים.

מוצרים בהם נמצאו פערי מחירים של יותר מ-100% בין הרשת הזולה ליקרה:

רוטב עגבניות מרוכז פריניר – 200%
שוקולד השחר העולה – 134%
קטשופ בקבוק לחיץ אסם – 128%

ב’סל הפסח’ 155 מוצרים: מוצרי מזון ייחודיים לחג הפסח (כגון מצות, עוגיות לפסח וכדומה), מוצרי ניקוי, וכן מוצרי מזון שנקנים כל השנה אך נקנים בהיקפים גדולים יותר לקראת החג (כגון בשר דגים ועופות, פירות וירקות).

מיכל פינק, סמנכ”ל אסטרטגיה ומדיניות במשרד הכלכלה והתעשייה: “ערנות ונחישות הצרכנים היא הכרחית להפחתת יוקר המחיה. על רקע נתוני הסל אנו ממליצים לצרכנים להשוות מחירים בין מוצרים שונים, לפצל קניות בין רשתות שונות במידה ונמצאים פערים משמעותיים בין מוצרים, לא להתפתות דווקא למותגים מוכרים ולנסות גם מוצרים חדשים, לבצע קניות ברשת, להשוות באפליקציות ועוד. המאבק ביוקר המחיה משותף לממשלה ולצרכנים והישגים בו יגיעו בפעולה משותפת”.

עו”ד שרון מאיר, מנכ”לית המועצה לצרכנות: “במיוחד לקראת החג כאשר ההוצאות גבוהות מהרגיל, נהגו כצרכנים נבונים: הקדימו וכבר עתה ערכו את רשימת הקניות, רצוי ואפשר להקדים את הקניות כדי להימנע מעליות המחירים ככל שמתקרבים לחג. עשו השוואת מחירים בין הרשתות ובין המותגים, וככל הניתן פצלו את הקניות. המאבק ביוקר המחיה, הוא במידה רבה בשליטת הצרכנים – היו צרכנים נבונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות